Dotiro

New Member
Hallo iedereen.

mij wil mijn zip 4t brom (geen iget) opvoeren naar 90 maar ik wil m wel begrenzen.
is dit mogenlijk en zoja hoe.

ik weet zelf dat je met een Ducati cdi geel doorgezaagd (en vario ring verwijderen) al een heel eind komt.
Maar vrienden van mij zeggen dat als je daar een begrenzer op doet je dat snel hoort op rollerbank (als je gele Ducati cdi doorgezaagd met begrenzer hebt hoor je op rollerbank dat hij weinig toeren maakt, als je je scooter niet hebt opgevoerd hoor je m meer toeren maken. De politie hoort dat snel en ben je dus de lul.)

weten jullie hoe ik mijn scooter tot 90/100 kan opvoeren en ook nog begrenzen.

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen.

mij wil mijn zip 4t brom (geen iget) opvoeren naar 90 maar ik wil m wel begrenzen.
is dit mogenlijk en zoja hoe.

ik weet zelf dat je met een Ducati cdi geel doorgezaagd (en vario ring verwijderen) al een heel eind komt.
Maar vrienden van mij zeggen dat als je daar een begrenzer op doet je dat snel hoort op rollerbank (als je gele Ducati cdi doorgezaagd met begrenzer hebt hoor je op rollerbank dat hij weinig toeren maakt, als je je scooter niet hebt opgevoerd hoor je m meer toeren maken. De politie hoort dat snel en ben je dus de lul.)

weten jullie hoe ik mijn scooter tot 90/100 kan opvoeren en ook nog begrenzen.

alvast bedankt
Met een 4t (50cc of zelfs 80cc) niet op zulke snelheden zeg het maar ff zou eerder voor een 70cc 2t of 125cc gaan alsje op zulke snelheden wilt rijden en dan hebje ook geen gezeik met rollerbanken
 
90 kmpu ga je met een 4T 50cc nooit halen.

ik weet zelf dat je met een Ducati cdi geel doorgezaagd (en vario ring verwijderen) al een heel eind komt.

Als je dit weet, begin hier dan eens mee!

Als je de CDI netjes in zaagt, is het zelfs mogelijk deze cdi schakelbaar te maken.

Ik lees vaker mensen die hun cdi inzagen en daarna vragen welke begrenzer bij hun het beste werkt, iets wat ik niet begrijp.....
Er zit immers een perfecte begrenzer in deze cdi, die je door de cdi in te zagen, afkoppelt.

Zaag de cdi netjes in zodat het bruggetje wat de cdi met de begrenzer verbindt vrij ligt, zie tekening hier beneden..
Knip het bruggetje in het Midden door en soldeer aan weerszijde een draadje wat je naar één of ander schakelaartje brengt. (knippen bij het zwarte streepje met een zijkniptangetje)
De uitvoering van dit schakelaartje is naar eigen keuze.
Dit kan een schakelaar zijn zoals op de tekening hier beneden maar ook een meer discrete uitvoering zoals bijv. een jackplug.
Wil je het op afstand, bij AliExpress vindt je deze remote switches voor een paar Euro

Edit: Het gezaagde gat zou ik wel dichten met epoxylijm of smeltlijm om vochtproblemen te voorkomen
1626072212925.png
 
Last edited:
90 kmpu ga je met een 4T 50cc nooit halen.



Als je dit weet, begin hier dan eens mee!

Als je de CDI netjes in zaagt, is het zelfs mogelijk deze cdi schakelbaar te maken.

Ik lees vaker mensen die hun cdi inzagen en daarna vragen welke begrenzer bij hun het beste werkt, iets wat ik niet begrijp.....
Er zit immers een perfecte begrenzer in deze cdi, die je door de cdi in te zagen, afkoppelt.

Zaag de cdi netjes in zodat het bruggetje wat de cdi met de begrenzer verbindt vrij ligt, zie tekening hier beneden..
Knip het bruggetje in het Midden door en soldeer aan weerszijde een draadje wat je naar één of ander schakelaartje brengt. (knippen bij het zwarte streepje met een zijkniptangetje)
De uitvoering van dit schakelaartje is naar eigen keuze.
Dit kan een schakelaar zijn zoals op de tekening hier beneden maar ook een meer discrete uitvoering zoals bijv. een jackplug.
Wil je het op afstand, bij AliExpress vindt je deze remote switches voor een paar Euro

View attachment 61114
Bij dit bedrijf bestel ik dit soort specifieke onderdelen, snelle levering, of Conrad.nl.
 
Waarom wil je per se 90 met een 4t? Met langere vertanding is dit wel te halen volgens mij, maar heb hier zelf geen ervaring mee dus weet het niet zeker. Ik neem aan dat je dan wel aardig wat trekkracht verliest. Met std vertanding en een 80cc ga je 75, is naar mijn mening prima met een brommertje.
 
Last edited:
Haal gewoon eurobegrenzer met 80cc/nokkenas/malossi vertanding/multivar/rollen 7,5-8,5g/125cc luchtslang. Dan red je 90 teller net wel en het verschil in geluid valt mee met std uitlaat.
 
90 kmpu ga je met een 4T 50cc nooit halen.



Als je dit weet, begin hier dan eens mee!

Als je de CDI netjes in zaagt, is het zelfs mogelijk deze cdi schakelbaar te maken.

Ik lees vaker mensen die hun cdi inzagen en daarna vragen welke begrenzer bij hun het beste werkt, iets wat ik niet begrijp.....
Er zit immers een perfecte begrenzer in deze cdi, die je door de cdi in te zagen, afkoppelt.

Zaag de cdi netjes in zodat het bruggetje wat de cdi met de begrenzer verbindt vrij ligt, zie tekening hier beneden..
Knip het bruggetje in het Midden door en soldeer aan weerszijde een draadje wat je naar één of ander schakelaartje brengt. (knippen bij het zwarte streepje met een zijkniptangetje)
De uitvoering van dit schakelaartje is naar eigen keuze.
Dit kan een schakelaar zijn zoals op de tekening hier beneden maar ook een meer discrete uitvoering zoals bijv. een jackplug.
Wil je het op afstand, bij AliExpress vindt je deze remote switches voor een paar Euro

Edit: Het gezaagde gat zou ik wel dichten met epoxylijm of smeltlijm om vochtproblemen te voorkomen
View attachment 61114
Bedankt voor de uitgebreide uitleg
 
Hallo iedereen.

mij wil mijn zip 4t brom (geen iget) opvoeren naar 90 maar ik wil m wel begrenzen.
is dit mogenlijk en zoja hoe.

ik weet zelf dat je met een Ducati cdi geel doorgezaagd (en vario ring verwijderen) al een heel eind komt.
Maar vrienden van mij zeggen dat als je daar een begrenzer op doet je dat snel hoort op rollerbank (als je gele Ducati cdi doorgezaagd met begrenzer hebt hoor je op rollerbank dat hij weinig toeren maakt, als je je scooter niet hebt opgevoerd hoor je m meer toeren maken. De politie hoort dat snel en ben je dus de lul.)

weten jullie hoe ik mijn scooter tot 90/100 kan opvoeren en ook nog begrenzen.

alvast bedankt
als je hard wilt haal dan een 2t blok mijn zip 2t 2000 50cc gaat 75 dat is het zelfde als een 80cc 4t trek hem zo op z'n achterwiel vanuit stilstand.
 
Iget ga je niet naar de 90 krijgen....
Als je vlot wilt rijden 2takt eronder. Goedkoop een lekkere snelheid mee te halen
 
Ik heb iget scooters de honderd aan zien tikken. Setup was volgens mij: malossi 80cc cilinder, andere nokkenas (weet niet precies meer welke maar misschien van de 125cc variant?), powerfilter, langere malossi vertanding en 125cc gasklephuis. Maar met al dit werk kan je waarschijnlijk net zo goed een 125cc blok eronder zetten.
Dit is misschien een beetje off-topic maar t is een fabeltje dat iget scooters niet op te voeren zijn
 
als je hard wilt haal dan een 2t blok mijn zip 2t 2000 50cc gaat 75 dat is het zelfde als een 80cc 4t trek hem zo op z'n achterwiel vanuit stilstand.
Wist niet niet dat zo makkelijk ging tnx
Post automatically merged:

Ik heb iget scooters de honderd aan zien tikken. Setup was volgens mij: malossi 80cc cilinder, andere nokkenas (weet niet precies meer welke maar misschien van de 125cc variant?), powerfilter, langere malossi vertanding en 125cc gasklephuis. Maar met al dit werk kan je waarschijnlijk net zo goed een 125cc blok eronder zetten.
Dit is misschien een beetje off-topic maar t is een fabeltje dat iget scooters niet op te voeren zijn
Oke tnx, dacht alleen dat iget moeilijker en slechter op te voeren is.
 
Back
Top