Zip 4t lekt bezine

Bluetoeth

New Member
Hi iedereen,

Sinds een maand of twee stinkt mijn scooter naar bezine. In het begin zocht ik er niks achter, maar nu lekt het zelfs naar mijn voeten toe als ik erop rijd (niet contant, maar uiteindelijk wel een klein plasje). Ik heb zelf de bezinekraan vervangen, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Ik heb ook meteen gekeken of er geen gescheurde of versleten bezineslang op zat, maar deze zag er gewoon prima uit. Kunnen jullie mij hier mee uit de brand helpen wat het probleem eventueel kan zijn? (Voordat dat ding letterlijk in de brand vliegt .)

(Het gaat hier om een zip 4t uit 2015.)

Ik wil hen namelijk best zelf repareren, maar weet niet zo goed waar te beginnen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook meteen gekeken of er geen gescheurde of versleten bezineslang op zat, maar deze zag er gewoon prima uit.
Deze kan poreus zijn.
Dit betekend dat er haarscheurtjes in zitten die met het oog niet waarneembaar zijn maar wel een lekkage kunnen veroorzaken.
Controleer de aansluitingen van de slang of deze strak genoeg zitten (klemmetjes)
Zit er een brandstoffilter in?
Misschien zit die vol met troep en lekt deze daarom.
Brandstoffilter.jpg
 
Heb ik ook gehad, de dealer zei toen dat er rond 2015 een serie geweest is die uit de benzinemeter in je tank lekt. Als je de zijkap eraf haalt zie je dat hij lekt. Bij mij kwam de benzine toen op de treeplank, bij de rechtervoet waar de passagier zijn voet neer kan zetten.
 
Heb ik ook gehad, de dealer zei toen dat er rond 2015 een serie geweest is die uit de benzinemeter in je tank lekt. Als je de zijkap eraf haalt zie je dat hij lekt. Bij mij kwam de benzine toen op de treeplank, bij de rechtervoet waar de passagier zijn voet neer kan zetten.
Precies dit! Moet ik het vlottertje gaan vervangen of wat heeft de scooterzaak bij jou gedaan?
 

Heb de zender/vlotter in de tank toen vervangen. Scooter was bij mij ook al uit de garantie.
Hij lekte bij mij tussen de aansluitingen van de polen/stekker door.

Als je hem vervangt, let er op dat de tank al gedeeltelijk leeg is of laat deze even leeg lopen anders wordt het een zooitje.
 
Back
Top