Zip 4t iget e4 heeft een dip

Markoo

New Member
Hallo allemaal
Ik heb laatst mijn piaggo zip iget 2018 onbegrensd laten lopen er zat eerst een dikke varioring in en reed die maar 32 inplaats van 50. Het heeft een brom ecu. Maar nu trekt die goed op alleen merk ik dat hij bij 30km per uur vasthoudt en dan pas verder rijdt naar 40-50.
Voordat er een dikke varioring inzat reed die zalig naar zijn topsnelheid zonder dip. V snaar zit er nieuw in. Zijn het mijn rollertjes of hoe kan dit probleem ontstaan zijn want ik merk ook als er iemand achterop zit dat het echt lang duurt voordat hij 50 tikt vroeger voordat die begrensd werd trekte hij als een beest tot aan de 50 per uur op. Ik mis dit wel en ook wanneer ik mijn gas loslaat trekt die niet meer hard terug op dat deed die vroeger wel voordat er een dikke varioring in ging.(ik reed een goeie 2-3k km met een dikke varioring erin)
Zou iemand mij hierbij willen helpen heel erg bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad op mijn iget e4 uit 2019. Volgens de scooterzaak lag het aan de Vario. De standaard vario werkt niet meer optimaal als je scooter wat ouder word, waarom dit zo is ik heb werkelijk geen idee.. vind het zelf ook best apart gezien mijn scoot nog geen 13k op de telller had.. hij bleef hangen op 30-40 kwam voor geen meter mee met het verkeer. Oplossing is een malossi multivar met 7.5 g rollen. Sinds die erin zit trekt hij weer lekker gelijkmatig door naar de top. Al is het nog steeds geen racemonster.
 
Back
Top