Zip 4t harde tik in motor

TimoJ

New Member
Ik heb laatst een 80cc gemonteerd in me zip alleen zit er een enorm harde tik in de motor het blok staat op tijd distributieketting is niet uitgerekt en kleppen staan perfect, krukaslagers zijn het ook niet. scootertje wilt ook niet meer starten, ik heb zelf het probleem niet kunnen vinden, dus mischien dat iemand hier op het forum me kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb laatst een 80cc gemonteerd in me zip alleen zit er een enorm harde tik in de motor het blok staat op tijd distributieketting is niet uitgerekt en kleppen staan perfect, krukaslagers zijn het ook niet. scootertje wilt ook niet meer starten, ik heb zelf het probleem niet kunnen vinden, dus mischien dat iemand hier op het forum me kan helpen?

Ik heb even snel research gedaan aangezien ik geen ervaring heb met zipjes (of 4-takten überhaupt, probeer ik van uit de buurt te blijven). Zit je vliegwiel/koppeling wel strak?

Maar je zou haast verwachten dat het probleem zich bevind in datgene wat je hebt gewijzigd, aangezien het zich daarvoor dus niet voordeed.

Staat alles mooi centraal? Zuiger goed gemonteerd?

‘’....... Zo niet dan zou dat ook een mogelijke veroorzaker kunnen zijn omdat je cilinderkop dan niet helemaal goed gecentreerd op de cilinder kan zitten.........
Als je nou eerst alles even goed nakijkt en een goede verse zuiger haalt dan denk ik dat je al een hoop kunt uitsluiten.’’

Verder al gekeken voor axiale speling van de krukas?

Dit is wat ik zelf allemaal kan vinden aan mogelijke oorzaken.
 
Back
Top