CallMeDaddy
New Member
Goedemiddag
Ik rijd nu een jaar of 2 met een "Piaggio Zip 4T 45km" waarvan de top beetje laag is 40-43.
Omschrijving van mijn probleem:
Hij heeft Malossi 6,1gram rollen, sproeier 80 en gele Malossi trekveren geplaatst en ging 2x ze snel optrekken.
Ik wil ook graag nieuwe olie, filter, trekveren, snaar, rolletjes plaatsen. Welke olie raden jullie aan? de Castrol 4T 5w40?
Mijn vraag is:
Welk gram rolletjes zou ik mee kunnen beginnen met sproeier 80 en omega goud trekveertjes? Ik heb nog nieuwe witte in verpakking, maar denk dat geel beter gaat zijn. Ik heb geen multivar maar zit er wel aan te twijfelen om er 1 te halen. Ik wil graag vanavond de bestelling doorzetten zodat ik binnenkort kan beginnen aan het herstellen.
En welke olie ik het beste kan pakken.
Ook zag ik soort van rood spul bij mijn koppeling/snaar. Het zat op de poelie waar de drukveer ingaat, maar dan aan de buitenkant waar de riem zit.
Ik rijd nu een jaar of 2 met een "Piaggio Zip 4T 45km" waarvan de top beetje laag is 40-43.
Omschrijving van mijn probleem:
- De brommer doet er ook wel aardig lang over om op die snelheid te komen. Ik zag gisteren bij het controleren van mijn sproeier dat mijn spruitstuk (rubber plastic ding van blok naar carb een scheur had en dat de olie te hoog op de pijlstok stond na de beurt van paar maanden terug.
- Ik ben zelf als ik het goed heb 3de of 4de eigenaar
- bouwjaar 2016
- kmstand net onder de 7000
- Cilinderinhoud is 50cc
- brandstof is altijd e5 98 geweest
- laatste beurt is paar maanden geleden geweest met (nieuwe olie, snaar lijkt nieuw, bougie (twijfel), had gevraagd om kleppen te stellen, maar hij vertelde me dat zips dat niet vaak hoeven) <- zit ook teveel olie in het blok toevallig gister gezien.
- Luchtfilter is vervangen voor een van malossi
- Carburateur sproeier 80
- Witte drukveer koppeling
- Omega goud trek veertjes
- Rolletjes kan ik niet zien, staat niks op. Op de keukenweegschaal lijken ze ongeveer7 gram te zijn, maar die kan geen 7.1 lezen
- Begrenzer van begrenzer.nl type 1 (vorige eigenaar)
- led koplampbulbje
- varioring is eruit
- Ik doe elke tankbeurt 25ml valve cleaner in de tank
- Stationair loopt de brommer goed. Geen overmatige rare luchtjes of geluiden. Hij stottert ook niet bij wegrijden.
Hij heeft Malossi 6,1gram rollen, sproeier 80 en gele Malossi trekveren geplaatst en ging 2x ze snel optrekken.
Ik wil ook graag nieuwe olie, filter, trekveren, snaar, rolletjes plaatsen. Welke olie raden jullie aan? de Castrol 4T 5w40?
Mijn vraag is:
Welk gram rolletjes zou ik mee kunnen beginnen met sproeier 80 en omega goud trekveertjes? Ik heb nog nieuwe witte in verpakking, maar denk dat geel beter gaat zijn. Ik heb geen multivar maar zit er wel aan te twijfelen om er 1 te halen. Ik wil graag vanavond de bestelling doorzetten zodat ik binnenkort kan beginnen aan het herstellen.
En welke olie ik het beste kan pakken.
Ook zag ik soort van rood spul bij mijn koppeling/snaar. Het zat op de poelie waar de drukveer ingaat, maar dan aan de buitenkant waar de riem zit.