Zip 4t 80cc trekt niet goed

Er lekt geen olie in mn carter, wel zit in de slang van mn luchtfilter naar de carburateur olie en ruikt het een beetje naar benzine
ok dat kan kloppen er zit op je luchtfilterhuis een klein slangetje die overtollige olie uitstoot in je luchtfilter ik had dat ook en heb het op de openbare weg laten lopen
 
Ohh oke, wat denk je over een zwaardere drukveer/rollen/trekveren? Is dat misschien een optie?
drukveer is wanneer je vanuit stilstand gas geeft en je gaat rijden eigenlijk voor het wegrijden een witte drukveer zou eigenlijk goed moeten zijn naar mijn idee.

je hebt nu witte trekveren je zou ietsjes strakker kunnen proberen en rollen met 80cc lijkt mij dat je over touren hebt met 7,5gram malossi zou zelf ook zwaarder gaan. je reed met 8,4 of 9,3 niet goed kun je uitleggen hoezo?
 
drukveer is wanneer je vanuit stilstand gas geeft en je gaat rijden eigenlijk voor het wegrijden een witte drukveer zou eigenlijk goed moeten zijn naar mijn idee.

je hebt nu witte trekveren je zou ietsjes strakker kunnen proberen en rollen met 80cc lijkt mij dat je over touren hebt met 7,5gram malossi zou zelf ook zwaarder gaan. je reed met 8,4 of 9,3 niet goed kun je uitleggen hoezo?
Ik had na de 7.5g 8.4g erin gedaan en toen trok hij langzamer op, toen 9.3 en trok ie nog langzamer op. Vandaar dat ik teruggegaan ben naar 7.5
 
Ik had na de 7.5g 8.4g erin gedaan en toen trok hij langzamer op, toen 9.3 en trok ie nog langzamer op. Vandaar dat ik teruggegaan ben naar 7.5
begrijpelijk dat heb ik ook ervaren toen ik zwaarder wou gaan. een maatje van mij had 7,2 gram rollen met 80cc en haalde 83 gps naja nog steeds. hij heb ook de malossi vario en dr80cc en naruku nokkenas. met 7,2 zou je sneller weg moeten trekken wel lever je er iets topsnelheid voor in. Maar als je nu met 7,5 al gelijk weg trekt zou ik zeker niet lager gaan
 
Heb nog wel 7.2 en 7.8 liggen, zou die eens kunnen proberen. Maar het liefst trek ik echt wel een stuk harder op en mn topsnelheid iets omhoog, dat ga je met lichtere of zwaardere rollen niet redden denk ik
 
Heb nog wel 7.2 en 7.8 liggen, zou die eens kunnen proberen. Maar het liefst trek ik echt wel een stuk harder op en mn topsnelheid iets omhoog, dat ga je met lichtere of zwaardere rollen niet redden denk ik
lichtere rollen = sneller op top sneller weg bij het optrekken
zwaarder is langzamer wegtrekken hogere top snelheid maar langzamer naar top
 
Ja dat snap ik, maar hoe krijg je beide omhoog?
Post automatically merged:

Ik heb ook gehoord dat mensen rollen mixen, misschien een idee?
 
oke dan zou dat echt niet mogen dat die daar de valselucht pakt.

hij kan bij de choke valselucht pakken of bij je keringen ook nog of zelfs van tussen de carb en je luchtfilterhuis
oke dan zou dat echt niet mogen dat die daar de valselucht pakt.

hij kan bij de choke valselucht pakken of bij je keringen ook nog of zelfs van tussen de carb en je luchtfilterhuis
Als ie daar valse lucht pakt moet ie ook lekken vanwege de olie
 
Ik heb een zip 4t 2v 80cc brom met de volgende setup:

Malossi 80cc
Naraku nokkenas
Malossi multivar
Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Malossi luchtfilter en rubber verwijderd
Rollen 7.5g (8.4 en 9.3 geprobeerd en werd slechter)
Sproeier 84
Luchtschroef op 2/2.5
Klepspeling inlaat 0.10 uitlaat 0.15
Jamarcol uitlaat

Ik ben niet tevreden met de trekkracht en top (67)
Wat zou ik nog kunnen veranderen/monteren, ik hoop op wat tips van jullie.
Probeer sproeier 82 en andere cdi, te grote sproeier kan oorzaak zijn en cdi is natuurlijk begrenzer die eruit moet bij deze setup ;P
 
Back
Top