Zip 4t 80cc trekt niet goed

ddezwart

Member
Ik heb een zip 4t 2v 80cc brom met de volgende setup:

Malossi 80cc
Naraku nokkenas
Malossi multivar
Malossi witte drukveer
Malossi witte trekveren
Malossi luchtfilter en rubber verwijderd
Rollen 7.5g (8.4 en 9.3 geprobeerd en werd slechter)
Sproeier 84
Luchtschroef op 2/2.5
Klepspeling inlaat 0.10 uitlaat 0.15
Jamarcol uitlaat

Ik ben niet tevreden met de trekkracht en top (67)
Wat zou ik nog kunnen veranderen/monteren, ik hoop op wat tips van jullie.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Geen dikke overtoeren met 7,5? Ik rij zelf met 9,3 ga ik lichter heb ik dikke overtoeren, verder heb ik de zelfde setup op de uitlaat en een malossi torque driver na, ik heb zelf nog steeds een dip vanuit stilstand optrekken
Nee met zwaardere rollen kom ik bijna niet vooruit, met 7.5 ook geen overtoeren
 
Ja dat weet ik ook niet mafkees, ga ergens anders lollig doen
Nou nou wat een toontje.. Ik ben het helemaal met je eens dat de opmerking van Lorenzo een beetje onnodig is. Maar om dan met zo'n asshat reactie te komen is wel erg laag.

Ik dacht eigenlijk dat die 4 takt 80cc sowieso niet veel harder als de 70 kunnen? Dat het uberhaupt geen groot snelheids verschil is tegenover 50cc, enkel trekkracht is merkbaar.
 
Nou nou wat een toontje.. Ik ben het helemaal met je eens dat de opmerking van Lorenzo een beetje onnodig is. Maar om dan met zo'n asshat reactie te komen is wel erg laag.
naja onnodig ik vind het best een prestatie het is moeilijker om met een 80cc 67 te gaan dan 80
Post automatically merged:

Ja dat weet ik, maar meestal rij je alleen ong 7km langzamer en trek je niet op als een 50cc snel
klopt ongv wel jep
 
welke cdi heb je
Post automatically merged:

Nou nou wat een toontje.. Ik ben het helemaal met je eens dat de opmerking van Lorenzo een beetje onnodig is. Maar om dan met zo'n asshat reactie te komen is wel erg laag.

Ik dacht eigenlijk dat die 4 takt 80cc sowieso niet veel harder als de 70 kunnen? Dat het uberhaupt geen groot snelheids verschil is tegenover 50cc, enkel trekkracht is merkbaar.
nee zeker niet een goed afgestelde piaggio 4t 2klepper kan wel 93 gps gaan maar dan moet je zo exrtreem goed afstellen en de turbokit uitlaat hebben met krul in de pijp voor extra tegen druk
Post automatically merged:

krijg die ook niet veelste veel lucht als je een denkt wat ik bedoel een malossi luchtfilter element is al luchtdoorlatender dan de orginele.
 
Last edited:
welke cdi heb je
Post automatically merged:


nee zeker niet een goed afgestelde piaggio 4t 2klepper kan wel 93 gps gaan maar dan moet je zo exrtreem goed afstellen en de turbokit uitlaat hebben met krul in de pijp voor extra tegen druk
Post automatically merged:

krijg die ook niet veelste veel lucht als je een denkt wat ik bedoel een malossi luchtfilter element is al luchtdoorlatender dan de orginele.
Ik heb de doorgezaagde gele ducati brom cdi
Post automatically merged:

naja onnodig ik vind het best een prestatie het is moeilijker om met een 80cc 67 te gaan dan 80
Post automatically merged:


klopt ongv wel jep
Vandaag reed ik trouwens 72 met een klein beetje wind mee
 
Ik weet niet of hij teveel lucht krijgt, ik heb wel af en toe een dipje als ik even stop met gas geven en dan weer gas geef
hmm ik kan je wel iets persoonlijk zeggen ik heb ook een 4t 2 klepper piaggio zip brom gehad en die trok valselucht en liep maar 60 teller 50cc compleet ontgrensd open uitlaat alles. 100 euro's verder om het probleem te vinden en niemand heeft het kunnen vinden ik het ding geruild voor een 70cc zip 2000 2t die ik nu heb helaas is de cil warmgelopen maar nieuwe gaat er morgen op. Bleek mijn oude scooter een rubbertje van 2mm te missen in de carb waardoor die tot 12 kmpu langzamer ging de nieuwe eigenaar heeft dat gefixt en haalde 72 gps.

dus dat sort miniscule rubbertjes kunnen je al een hele hoop ellende bezorgen als je wilt weten welke scooter dat was kijk in media die blauwe zip.
 
hmm ik kan je wel iets persoonlijk zeggen ik heb ook een 4t 2 klepper piaggio zip brom gehad en die trok valselucht en liep maar 60 teller 50cc compleet ontgrensd open uitlaat alles. 100 euro's verder om het probleem te vinden en niemand heeft het kunnen vinden ik het ding geruild voor een 70cc zip 2000 2t die ik nu heb helaas is de cil warmgelopen maar nieuwe gaat er morgen op. Bleek mijn oude scooter een rubbertje van 2mm te missen in de carb waardoor die tot 12 kmpu langzamer ging de nieuwe eigenaar heeft dat gefixt en haalde 72 gps.

dus dat sort miniscule rubbertjes kunnen je al een hele hoop ellende bezorgen als je wilt weten welke scooter dat was kijk in media die blauwe zip.
Valse lucht zou je toch kunnen checken door met je voet de uitlaat dicht te houden?
 
Valse lucht zou je toch kunnen checken door met je voet de uitlaat dicht te houden?
nou ja om te beginnen je spruitstuk controleren en eventuele pakkingen als die er zijn. verder kan zo'n scooter echt overal valse lucht trekken

mijn nieuwe zip 2t trok valselucht bij de gasnaald waardoor die open bleef staan en ik een ongeluk had gehad. dat probleem is verholpen maar zo gevaarlijk kan het zijn het is echt van uiterst belang dat je valselucht als het er is fixt.

uitlaat geen idee maar het lijkt mij niet slim om je uitlaat dich te houden bouwt de druk binnen in op
 
Spruitstuk had ik al gecontroleerd en er zit een nieuwe pakking in, voor de rest zijn alle pakkingen bij de cilinder en cilinderkop nieuw
oke dan zou dat echt niet mogen dat die daar de valselucht pakt.

hij kan bij de choke valselucht pakken of bij je keringen ook nog of zelfs van tussen de carb en je luchtfilterhuis
 
Back
Top