Zip 4t 50cc trekt soms slecht

ZipScooterrijder

New Member
hoi allemaal

mijn zip 4t trekt soms slecht en als ik langzijm rij zo'n 10 a 15 km stottert ie beetje schokkend gevoel. Maar de anderen keer trekt ie weer heel goed op, maar hij komt nu ook nauwelijks op zijn top hij reed eerst 75 nu 60 en als ik geluk heb 65. Ook komt ie soms slecht heuvels op lijkt wel of ie minder kracht heeft en ook met wind houd ie nog meer in. Ook had ik laats een hard scheurend geluid toen ik de scooter koud starten voor 5sec dus ik denk dat het te maken heeft met mijn koppeling

de cabrateur is laats schoon gemaakt door een monteur
bougie is nieuw
6'4 gram rolletjes
een onbegrensde cdi
sproeier 82 (was er ook laats in gezet had het probleem daar voor al )

hoop dat ik iemand mij op weg kan helpen
alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

hoi allemaal

mijn zip 4t trekt soms slecht en als ik langzijm rij zo'n 10 a 15 km stottert ie beetje schokkend gevoel. Maar de anderen keer trekt ie weer heel goed op, maar hij komt nu ook nauwelijks op zijn top hij reed eerst 75 nu 60 en als ik geluk heb 65. Ook komt ie soms slecht heuvels op lijkt wel of ie minder kracht heeft en ook met wind houd ie nog meer in. Ook had ik laats een hard scheurend geluid toen ik de scooter koud starten voor 5sec dus ik denk dat het te maken heeft met mijn koppeling

de cabrateur is laats schoon gemaakt door een monteur
bougie is nieuw
6'4 gram rolletjes
een onbegrensde cdi
sproeier 82 (was er ook laats in gezet had het probleem daar voor al )

hoop dat ik iemand mij op weg kan helpen
alvast bedankt!
je mist hoogstwaarschijnlijk een pakking van 2mm in de carbarateur waardoor die valse lucht trekt ik had dit ook met mijn oude zip 2000 4t 2v die ging ook eerst 72 toen nog maar 62 en na de fix weer 72
 
Omdat 'monteurs' ook mensen zijn? :tearsofjoy:

Heb je t probleem sinds t schoonmaken van de carburateur? En het doet zich constant voor nu?

Aangezien Maar de anderen keer trekt ie weer heel goed op, maar hij komt nu ook nauwelijks op zijn top hij reed eerst 75 nu 60 en als ik geluk heb 65
 
Omdat 'monteurs' ook mensen zijn? :tearsofjoy:

Heb je t probleem sinds t schoonmaken van de carburateur? En het doet zich constant voor nu?

Aangezien Maar de anderen keer trekt ie weer heel goed op, maar hij komt nu ook nauwelijks op zijn top hij reed eerst 75 nu 60 en als ik geluk heb 65
Ja daarna kreeg ik het en de linker cabarateur slang was ook na dat hij er aan gewerkt had los geschoked maar die zit wel weer goed er op maar dat was een week erna. Maar denk toch de koppeling want een missende pakking zorgt niet voor een stotterend scoorter die soms wel heel goed rijd en soms opeens slecht optrekt en niet tot de top komt
 
Als je het zelf beter denkt te weten waarom kom je dan om advies vragen?

Als het sinds het schoonmaken van de carburateur een probleem is dan kan het toch alleen maar daar te vinden zijn?? Ik zou eens terug gaan naar de 'monteur' en vragen of hij het deze keer goed wilt doen. Het kan namelijk erg goed de pakking zijn.
 
Ja daarna kreeg ik het en de linker cabarateur slang was ook na dat hij er aan gewerkt had los geschoked maar die zit wel weer goed er op maar dat was een week erna. Maar denk toch de koppeling want een missende pakking zorgt niet voor een stotterend scoorter die soms wel heel goed rijd en soms opeens slecht optrekt en niet tot de top komt
gap dan niet ik spreek uit ervaring
 
Back
Top