This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip 4t 50cc start niet

dani0207

New Member
Hallo, ik heb een zip 4t 50cc uit 2016. Hij is door de vorige eigenaar wel wat opgevoerd en heeft wat problemen gehad met de motor. Hij maakt onregelmatige toeren en moet heel hoog stationair lopen om aan te blijven.

Ik heb m een tijdje niet kunnen gebruiken en toen ik m weer wilde starten werkte ten eerste het contact niet. Ik ben over gegaan op kickstart en deze werkte na een aantal keren gelukkig wel. Hij reed wel met wat minder kracht maar merkte niet veel verschil met eerst. Na ongeveer 5 minuten merkte ik dat de toeren langzaam zakten, ik had vol gas en bleef gas geven en loslaten maar hij haperde een beetje naar voren en de motor viel toen gewoon uit. Meteen weer kickstart en hij startte weer gewoon, maar na 5 minuten weer hetzelfde probleem. Dit bleef zich voor doen, en ik merkte dat het vooral gebeurde nadat ik even gas loslaat voor een bocht, en daarna weer gas bijgeef dan voelt het alsof de motor niet meer de power heeft om zn toeren terug te krijgen. Na een tijd start de scooter nu helemaal niet meer, heb de accu al vervangen en motorolie ook. Elke keer als ik kickstart dan geeft de scooter het benzine lampje aan op de dash, maar hij zit vol getankt. Weet iemand misschien verklaringen te geven?

Ik denk dat het probleem misschien valse lucht is, ik zou proberen een pakking bij je spruitstuk te doen, en je vacuümslang te vervangen, deze wil nog wel eens uitdrogen en scheuren.