Zip 4t 50cc snor trekt niet

cdbt

New Member
hallo allemaal,
ik rijd nu bijna 3 maanden op een Piaggio zip 4t 50cc snor uit 2006,
hij heeft erg lang stil gestaan, maar hij loopt gewoon goed.
Alleen trekt het ding voor geen meter, ten eerste als hij een paar uur stil heeft gestaan duurt het ongeveer een minuut om op de 34 km/h te komen, dat is nog wel begrijpelijk, gewoon warm laten lopen. maar eenmaal als hij warm is maakt het niet uit of ik 1 kilometer of 10 heb gereden, trekt hij nog steeds amper. ik kan dus sommige steile heuvels niet sneller dan 20kmph opkomen, terwijl ik zelf maar 70kg weeg. daarnaast ben ik absoluut niet snel weg bij het stoplicht. en als ik dus iemand achterop meeneem rijd ik ook als hij warm is pas na 20 seconden 34 kmph, en de berg op is al helemaal dramatisch.
iemand die weet wat ik het beste kan doen? lichtere rollen? (stock 10g)
of wellicht nieuwe trekveren? (ook stock).
onlangs een nieuwe CDI in gedaan en een dunnere varioring, dus topsnelheid hoeft niet hoger.
kan iemand mij helpen?
gr. Casper
 
Advertisement - register to remove this

kijk je spruitstuk na en wellicht je carburateur, spruitstuk wellicht uitgedroogt en carb wellicht vies lang stil staan oude benzine, naast dat verwacht geen wonderen met een snor zipje, 10 gram en een cdi van een snor trekt ie behoorlijk traag op
 
kijk je spruitstuk na en wellicht je carburateur, spruitstuk wellicht uitgedroogt en carb wellicht vies lang stil staan oude benzine, naast dat verwacht geen wonderen met een snor zipje, 10 gram en een cdi van een snor trekt ie behoorlijk traag op
Dank voor je bericht, carburateur heb ik volledig schoon gemaakt met remreiniger, maar ik zal het spruitstuk nog nakijken, voor rolletjes net iets lichter pakken dan? 8 a 9 gram? Want lager dan dat weet ik dat dat alleen maar minder goed gaat lopen. En de trekveertjes vervangen, gaat dat ook nog een groot verschil maken of gewoon een nieuwe scooter kopen?
 
Ha Casper, zit dat je al aardig wat hebt gedaan, zelf zou ik beginnen met een verse Vsnaar en kleppen stellen (indien dit nog niet gebeurd is).
 
Back
Top