Zip 4t 50cc loopt niet stationar, en blijft nog rijden als gas los is gelaten.

Lwijng

New Member
De zip rijd goed op zijn top snelheid maar valt uit en loopt niet stationar. Ook blijft de scooter heel even automatisch rijden nadat ik kort gas geef.

Wat heb ik al gedaan:
- nieuwe carb
- kleppen gesteld
Ik heb gekeken voor valse lucht maar kon niks vinden
 
Advertisement - register to remove this

Valse lucht lijkt me dan toch wel het logischt.
Hoe ver staat je lucht schroef open.
Geen idee ik heb er net even mee aan lopen draaien maar deze leek als ik hem naar rechts draaide heel veel toeren te maken waarbij het achterwiel heel veel toeren maakte en super hard draaide.

Het spruitstuk is vanaf de buitenkant gescheurd maar van binnen nog heel dus ik denk niet dat dat het is.
 
Geen idee ik heb er net even mee aan lopen draaien maar deze leek als ik hem naar rechts draaide heel veel toeren te maken waarbij het achterwiel heel veel toeren maakte en super hard draaide.

Het spruitstuk is vanaf de buitenkant gescheurd maar van binnen nog heel dus ik denk niet dat dat het is.
Vervang je spruit stuk dan ook al voor problemen in de toekomst.
 
Een nieuw spruitstuk zojuist besteld, maar helpt niet met het probleem.

Enig idee hoe ik op valse lucht kan checken want ik vermoed dat het dat is aangezien er een nieuwe carb op zit.

Ik hoor als ik mijn zip kick en gas geef een soort lucht geluid in de buurt van de uitlaat of cilinder kop uit komen. Wat zou ik dan kunnen vervangen
 
Een nieuw spruitstuk zojuist besteld, maar helpt niet met het probleem.

Enig idee hoe ik op valse lucht kan checken want ik vermoed dat het dat is aangezien er een nieuwe carb op zit.

Ik hoor als ik mijn zip kick en gas geef een soort lucht geluid in de buurt van de uitlaat of cilinder kop uit komen. Wat zou ik dan kunnen vervangen
Remreiniger rondom de pakkingen spuiten als die dan hoger gaat lopen valse lucht. Wat je ook kan doen is gewoon 10 min effe rijden en na die 10 min scooter gelijk uit en bougie bekijken als die valse lucht pakt zie je dat meteen aan de bougie kleur.
Wat je ook kan doen als je geen remreiniger hebt
Deo rondom de pakkingen. Zijn de meeste eigenlijk niet zoon dan van maar. Als je het maar 1 keer doet kan dat echt geen kwaad.
 
Geen idee hij heeft lang stil gestaan, ik wil hem klaar maken voor de zomer en is nog vrij netjes uit 2014.

Ij heb de bougiekleur bekeken maar die was mooi bruin, en denk wel dat ik temaken heb met valse lucht. Maar wat zou ik kunnen vervangen kwa pakkkingen en waar zouden die moeten zitten
 
Geen idee hij heeft lang stil gestaan, ik wil hem klaar maken voor de zomer en is nog vrij netjes uit 2014.

Ij heb de bougiekleur bekeken maar die was mooi bruin, en denk wel dat ik temaken heb met valse lucht. Maar wat zou ik kunnen vervangen kwa pakkkingen en waar zouden die moeten zitten
Pakkingen tussen je cilinder, Keerringen. spruitstuk. Niet goed aangesloten carb, kan van alles zijn, inderdaad even met remreiniger testen.
 
Morgen ga ik even een nieuw spruitstuk monteren ik weet vrijwel zeker dat dat het probleem was aangezien ik er een geluid uit hoorde komen en een soort straal met lucht of benzine uitkwam tijdens het kicken. Ik laat nog ff weten of dit het was.
 
Back
Top