Zip 4t 3v geluid

Naar mijn idee niet, heb toen me vertandings deksek voorzien van een nieuwe lager, via de oven en vriezer techniek, en nu 0 speling erop, daarvoor kon ie behoorlijk heen en weer zelfs met nieuwe lagers, alleen veel mensen tikken die as erin bij de deksel zo sloop je de lager die erin zit
Een lager in je vertandingsdeksel waar je as doorheen gaat moet zeker wel iets of wat speling hebben. Hoeft geen 10mm heen en weer te gaan waar die je carterkap tegenkomt maar geen speling is ook niet goed hoor. Draai je binnen de kortste keren alles in de soep
 
Een lager in je vertandingsdeksel waar je as doorheen gaat moet zeker wel iets of wat speling hebben. Hoeft geen 10mm heen en weer te gaan waar die je carterkap tegenkomt maar geen speling is ook niet goed hoor. Draai je binnen de kortste keren alles in de soep
dat had ik inderdaad eerst, en binnen korte tijd klonk ie als een koffievermaler, daarna lager eruit getikt, de as in de vriezer, lager in de oven, dan die twee samen gevoegt, vervolgens de deksel in de oven en de as en lager in de vriezer en vervolgens die samen gevoegt, resultaat ik hoefde niks erin te tikken en speling vrij en rijd nog steeds top
 
dat had ik inderdaad eerst, en binnen korte tijd klonk ie als een koffievermaler, daarna lager eruit getikt, de as in de vriezer, lager in de oven, dan die twee samen gevoegt, vervolgens de deksel in de oven en de as en lager in de vriezer en vervolgens die samen gevoegt, resultaat ik hoefde niks erin te tikken en speling vrij en rijd nog steeds top
Ik weet wel hoe je een vertanding in elkaar zet maar als er zoals jij zegt helemaal geen speling op zit is ook niet goed hoor. Kan zijn dat je keering er misschien te ver in zit waardoor er geen speling zit natuurlijk. Maar uit mijn eigen ervaring weet ik voor mezelf dat minimale speling het meest soepel draait, moet wel uitgeshimd zijn.
 
Zojuist gestart en kickstartdeksel eraf gehaald krukas en koppeling draaien mooi recht ook met gas geven dus dat lijkt mij het niet te zijn
Waar zou ik verder moeten zoeken?

Zojuist maar weer eens het carterkaplager bekeken en dit leek me wel heel veel geluid te maken zie/hoor hrt filmpje
 
Last edited:
Zojuist gestart en kickstartdeksel eraf gehaald krukas en koppeling draaien mooi recht ook met gas geven dus dat lijkt mij het niet te zijn
Waar zou ik verder moeten zoeken?

Zojuist maar weer eens het carterkaplager bekeken en dit leek me wel heel veel geluid te maken zie/hoor hrt filmpje
Die kun je er uit persen met nat brood. Klinkt niet goed inderdaad
 
Die kun je er uit persen met nat brood. Klinkt niet goed inderdaad
Lager vervangen lager was inderdaad naar de gort dus blij dat ik hem vervangen heb
Maar helaas is het geluid er nog steeds
Heb echt het gevoel dat het geluid bij een km of 30 begint te komen
 
Last edited:
Hieronder een lijstje wat ik nu allemaal al gedaan/gechecked heb:

Carter helemaal schoongemaakt
Carterkaplager vervangen
Rolletjes+geleiders vervangen
V snaar vervangen
Uitlaat bouten aangedraaid
Koppeling eraf gehad en nagelopen
Variateur schoongemaakt
Laten draaien zonder carterkap zag nergens iets ergens tegen aanlopen en krukas draaide ook mooi recht (ook met gas geven)

Waar kan ik verder zoeken?
 
Back
Top