Zip 4t 3v geluid

GlennB

Active Member
Hallo

Ik heb een zip 4t 3v injectie uit 2019 super fijne goede scooter
Alleen sinds kort als ik op een bepaald toerental kom maakt de zip een vervelend trillend/gierend geluid
Staat inmiddels 11800km op de teller eerste wat in mij op komt is de vertanding?

Heeft op 9500km nieuwe vertandingsolie van kroon gehad

Heb een filmpje kan deze alleen niet direct op het forum posten iemand een idee hoe ik het filmpje hier krijg?

Groetjes
Post automatically merged:

Hier het filmpje
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja zeker gister de carterkap eraf gehaald om het lager van de carterkap te bekijken deze draaide nog goed en zag er nog goed uit
Wat bedoel je precies met koppelingsBEL?
 
Of er een slinger in zit. Zie het als een slag in je fietswiel. Normaal draait het netjes en zie je geen slinger oid erin. Kan zijn dat die krom is getrokken maar lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Een koppelingsHUIS die kan wel een flink stootje hebben hoor. Maar heb je de carterkap er af kun je meteen kijken of je krukas niet krom is. Zelfde alsmet je koppelingshuis maar dan aan de voorkant bij je vario, ff draaien. Zie je die bewegen dan zou je krukas krom kunnen zijn. Check gelijk ff of alles wel goed vast zit als je er toch bezig bent. Heel simpel maar heb je je banden goed op spanning staan? Hoe vaak dat dat eigenlijk als eerste bekeken zou moeten worden...
 
Of er een slinger in zit. Zie het als een slag in je fietswiel. Normaal draait het netjes en zie je geen slinger oid erin. Kan zijn dat die krom is getrokken maar lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Een koppelingsHUIS die kan wel een flink stootje hebben hoor. Maar heb je de carterkap er af kun je meteen kijken of je krukas niet krom is. Zelfde alsmet je koppelingshuis maar dan aan de voorkant bij je vario, ff draaien. Zie je die bewegen dan zou je krukas krom kunnen zijn. Check gelijk ff of alles wel goed vast zit als je er toch bezig bent. Heel simpel maar heb je je banden goed op spanning staan? Hoe vaak dat dat eigenlijk als eerste bekeken zou moeten worden...
Banden zijn goed op spanning
Het rare is dat het geluid niet continue is als de krukas krom is zou je dit geluid continue moeten horen lijkt mij?
Zoals je hoort in het filmpje is het de eerste 5 seconden volgas niet te horen maar als die op toeren komt komt het geluid weer tevoorschijn.
 
Schuur gelijk je koppeling segmenten even op en maak die bel van binnen schoon.
rollen en geleiders checken kan ook geen kwaad. En de (glij)lagers smeren is ook geen slecht idee als je alles toch al los hebt
Ga morgen eens de koppeling eraf halen en even de segmenten opschuren en bel van binnenschoon maken
Zit momenteel een malossi variateur in met 7.5 gram polini rolletjes even een ander vraagje weet iemand een goed merk voor de rolletjes want vind die van polini en malossi wel heel snel slijten malossi rolletjes zitten na 1.5k km al vlakken kantjes op terwijl ik 95% vol gas rijd met mijn scooter
 
alles behalve polini en malossi is goed
Wat zeg jij nou

Als er 2 merken zijn die ongeveer op elk gebied zich hebben bewezen zijn het wel Malossi en Polini....

Maar ik weet nu nog steeds niet of er iets krom is. Want je kan schuren tot je een ons weegt maar kromme of versleten onderdelen moeten vervangen worden en niet gesmeerd voor nog maar weer een ronde denken en lijken.

Denken laat je aan een paard over, en lijken zijn dode mensen.

Want er word hier zoals altijd weer veel geroepen door allemaal mensen die alles wel weten maar geen oplossing aandragen en blijkbaar hun scooter met schuurpapier repareren en ondertussen de 2 grootste namen in scootertunen ff afbranden en met 1 of ander
Aliexpress merk wat volgens jullie veel word en dus maar goed is.

Drugs word ook veel gebruikt is dat ook meteen goed, om ff een voorbeeld te noemen.

Xmd heb ik nog nooit van gehoord maar gaat schijnbaar redelijk langee Malossi doet zo maar wat haha en Polini ook...

Over je versleten rollen na 1500km vol gas, zullen wel verleerd om in een vieze of versleten vario zitten
 
Want je kan schuren tot je een ons weegt maar kromme of versleten onderdelen moeten vervangen worden en niet gesmeerd voor nog maar weer een ronde denken en lijken.
Was meer een aanvulling op de opmerking betreft 4sla4life. In de zin van als je de carterpan er toch af hebt neem dat gelijk even mee.
Zit hem vrijwel zeker in de vario en een kromme krukas lijkt me sterk op 12k 2019.
 
Last edited:
Back
Top