Zip 4t 2v, stottert bij koude motor.

Status
Not open for further replies.

VanAdam

New Member
Betreft een ZIP 4t 2v
Bouwjaar 12-2017,
Eigenaar: 3e eigenaar.
KM stand: 6000, is wellicht meer bij nader inzien.
Onderhoud 350 km geleden laten doen bij de zaak.

2 probleempjes:
1. De scooter start altijd prima, maar de de eerste kilometer, wellicht wat langer of korter, stottert de motor.
Als ik constant gas blijf geven, komt deze bijna niet vooruit en rijdt niet constant, lopen gaat sneller. Echter na een paar minuten merk ik er niks meer van en rijdt die goed.

2. De scooter tikt af en toe wat, dit hoor ik vooral bij het zacht rijden, gebeurt zowel op constante snelheid als niet, vanbinnen lijkt er niks aparts aan.
 
Advertisement - register to remove this

Geen idee dus, zelfs de scooterzaak wist er geen touw aan vast te knopen, en neigden toch naar de uitlaat, terwijl daar het geluid naar mijn mening niet zit.
 
1. De scooter start altijd prima, maar de de eerste kilometer, wellicht wat langer of korter, stottert de motor.
Als ik constant gas blijf geven, komt deze bijna niet vooruit en rijdt niet constant, lopen gaat sneller. Echter na een paar minuten merk ik er niks meer van en rijdt die goed.
Zo te horen kan het wel eens aan de elektrische choke liggen, die gaat namelijk na een aantal minuten uit. Dus misschien teveel benzine toevoer?

Ik heb dezelfde scooter en ik merk met dat mijn scooter na een kilometer ook beter rijd (wanneer de choke uit gaat).
 
Mijn vermoeden is kleppen stellen of valse lucht. Loopt de scooter onregelmatig stationair?
Stationair loopt hij mooi en valt hij niet uit.
Post automatically merged:

Zo te horen kan het wel eens aan de elektrische choke liggen, die gaat namelijk na een aantal minuten uit. Dus misschien teveel benzine toevoer?

Ik heb dezelfde scooter en ik merk met dat mijn scooter na een kilometer ook beter rijd (wanneer de choke uit gaat).
Eerste Kilometer rijd ik niet harder dan 10 en stottert de scooter zeer erg, bijna niet mee te rijden.
 
Als ik jouw was klepmechanisme controleren. Het kan goed zijn dat die jopies iets niet goed hebben gedaan.

Als je slim brengt dan breng je hem naar een betere zaak en laat je controleren en goed documenteren dat de klepspeling 100% juist is. Als dit niet is dan heb je recht om de rekening te verhalen.
Post automatically merged:

Het kan goed zijn dat ze het klepstelmechanisme niet goed vast hebben gezet en deze los loopt. Niet meer rijden eigenlijk..
 
Snor of brom?

Zou even naar de hoofdsproeier kijken voor het stotteren. Zit er 82 of iets groter is, dan is die wellicht iets te groot.

Sproeier 80 is de max voor een brom versie.. Want je hebt ook nog het mengsel van de acceleratie pomp waar je rekening mee dient te houden.


2. De scooter tikt af en toe wat, dit hoor ik vooral bij het zacht rijden, gebeurt zowel op constante snelheid als niet, vanbinnen lijkt er niks aparts aan.

Of de klep speling staat niet goed. Of de timing is anders op 1 tandje. Of misschien iets mis met de hevelbrug.
 
Snor of brom?

Zou even naar de hoofdsproeier kijken voor het stotteren. Zit er 82 of iets groter is, dan is die wellicht iets te groot.

Sproeier 80 is de max voor een brom versie.. Want je hebt ook nog het mengsel van de acceleratie pomp waar je rekening mee dient te houden.


2. De scooter tikt af en toe wat, dit hoor ik vooral bij het zacht rijden, gebeurt zowel op constante snelheid als niet, vanbinnen lijkt er niks aparts aan.

Of de klep speling staat niet goed. Of de timing is anders op 1 tandje. Of misschien iets mis met de hevelbrug.
Het betreft een snor, 2 klepper, rijdt rond de 55
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top