Zip 4t 2v 80cc tuning

Andy Man

New Member
Ik heb een 4t zip 2v met 80cc top performance, nakura nokkenas, malossi multivar, tk uitlaat, 6.5g rollen, mhr koppeling + huis. (Loopt 80gps)
Zelf vind ik het een beetje kut om het hier bij te laten, ik heb zelfs bijna een poging gedaan om er een kleine turbo op te zetten maar hoorde te veel negatieve verhalen.
Als iemand nog specifieke tunings onderdelen weet, please let me know
 
Advertisement - register to remove this

Als je echt wat meer vermogen en snelheid wil zou ik er een 125 / 150cc blok onder monteren. Ik heb zelf een 72cc Naraku met NCY nokkenas en sportuitlaat onbegrensde cdi en mallosi multivar met 6,5 gram en witte drukveer. Ik haal 77 gps. Veel meer is er bij zo'n 4takt niet uit te halen. Heb ook 80cc en 90cc gehad. Als ik het opnieuw moest doen dan meteen een 150cc eronder.
 
Als je echt wat meer vermogen en snelheid wil zou ik er een 125 / 150cc blok onder monteren. Ik heb zelf een 72cc Naraku met NCY nokkenas en sportuitlaat onbegrensde cdi en mallosi multivar met 6,5 gram en witte drukveer. Ik haal 77 gps. Veel meer is er bij zo'n 4takt niet uit te halen. Heb ook 80cc en 90cc gehad. Als ik het opnieuw moest doen dan meteen een 150cc eronder.
Wat voor blok raad je aan dan?
 
Zoi het met 4t een voordeel kunnen hebben als je een andere ontsteking er op zou zetten. En zou het echt vermogne oplwvwren als ik meer lucht toelaat door mn luchtfilter?
 
Zoi het met 4t een voordeel kunnen hebben als je een andere ontsteking er op zou zetten. En zou het echt vermogne oplwvwren als ik meer lucht toelaat door mn luchtfilter?
Ja met bijvoorbeeld een powerfilter, en grotere sproeier, Maakt ie wel meer lawaai. Ik heb ook wel eens mensen gezien die een grotere carburateur erop hebben gekregen.
 
andere vertanding. Zonder dat kom je lastig boven de 80.
Er zit ook in stuk rubber in de opening van de inlaat, die zou ik er sowieso uithalen. Of anders een powerfilter, maar dan slijten je cilinder en zuiger wel sneller.
 
Ja met bijvoorbeeld een powerfilter, en grotere sproeier, Maakt ie wel meer lawaai. Ik heb ook wel eens mensen gezien die een grotere carburateur erop hebben gekregen.
Ook meer vermogen?
Post automatically merged:

andere vertanding. Zonder dat kom je lastig boven de 80.
Er zit ook in stuk rubber in de opening van de inlaat, die zou ik er sowieso uithalen. Of anders een powerfilter, maar dan slijten je cilinder en zuiger wel sneller.
Hoor slechte verhalen daar over, dat je vermogen snel afneemt
 
ja je zou hem waarschijnlijk opnieuw af moeten stellen. Maar heb zelf nooit langere vertanding gehad, dus weet er niet heel veel van. Wat ik wel weet is dat je anders niet boven de 75/80 kan komen
 
Maar de kwaliteit van het blok is wel veel beter. En daarnaast hoef je niet zoveel aan te passen aan het subframe om hem te laten passen. Ook aan de kabelboom hoef je niet veel te veranderen
 
Volgens mij kan je van het geld van 1 125cc vespa blok 4 van die gy6 blokken kopen. Ook zijn de onderdelen van de gy6 veel goedkoper en is nogsteeds prima kwaliteit
 
Back
Top