Zip 4t 2v 80cc sneller laten lopen

RWinger

New Member
Zoals de titel al zegt wil ik mijn zippie sneller laten lopen hij gaat nu tussen de 65 en 72 op een goede dag.
Specificaties:
zip bouwjaar 2010 4takt 2v en er zit 80cc in
Ik heb de malossi multivar gemonteerd inclusief 7,2 gram rollen(heb gelezen dat dat het beste was voor 80cc).
qua uitlaat weet ik niet precies wat eronder zit wat ik wel weet is dat het op een akrapovic lijkt en de katalysator en demper eruit is.(dit ivm 2e eigenaar)
cdi is volledig ontgrenst dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

dus ideeen? let me know! :)
 
Advertisement - register to remove this

Met een andere nokkenas pak je nog wat winst. Je hebt de keuze uit Naraku of Malossi, alleen is die van Malossi enorm duur. In principe allebei even verschillend van de standaard nokkenas, dus voor mij was de keuze snel gemaakt... In de webshop van jarno's part service kan je de Naraku met voorgeperst lager kopen.
Natuurlijk ook ff je sproeier controleren (82 à 84). Ik heb zelf op de cilinderkop de uitgang richting het secundaire luchsysteem afgedicht. Theoretisch gezien kan dat wat meer vermogen geven, maar weet niet of ik er iets van merk. Ook kan je de hele boel ombouwen naar 4V als je een groot budget hebt (weet niet of dat het waard is).
Scooterservice Twins verkoopt een digitale CDI die echt compleet ontgrensd is op toeren en loopt dan tot wel 10.000-11.000 toeren. Verder geen ervaring mee. En tenslotte is het monteren van Malossi secundaire vertanding ook een optie. Deze moet wel geperst worden.

Kortom, weinig extra vermogen voor veel geld. Echter is de nokkenas het wel waard.
 
Inderdaad lijkt me die naruku nokkenas een goed idee voor lage prijs maar zat nu ook te kijken naar een 125cc om alles in 1 klap maar te pakken. Ben binnenkort jarig dus ik weet wat ik ga vragen ;P

Bedankt voor je informatie :D
 
Een skr blokje levert idd meer vermogen dan elke 80cc 4t. Als je zelf kan beunen, is een skr blok het zeker waard. Past in een 2t subframe en je kan een 4t kabelboom passend maken op het blok. Vergeet niet dat ze nogal vaak afgetrapt worden . Maar zet er nieuwe lagers, keerringen, pakkingen en een nieuwe zuiger in en je hebt lang rijplezier. Zolang je oom agent eruit blijft rijden natuurlijk.
 
Back
Top