Zip 4T 25 2V slaat niet aan

zippie078

Well-Known Member
Hallo,

Piaggio Zip 4T 25 2V
Bj 2017
Km 4700
Standaard setup, 1 vario ring eruit. Rijd 40 op de teller.
Enige eigenaar, zelf nieuw aangeschaft.

Het probleem: scooter startte laatste 2 weken soms al slecht. Ene keer sloeg hij na 2 min starten aan en de andere keer al na 2 sec.
Gisteren nog binnen 2 sec. Vanmorgen niet meer aan de gang te krijgen.

Hij vonkt goed, springt nog over op 1,5 cm. Carb. schoongemaakt met perslucht en remmenreiniger.
Startende weg benzineslang los gehaald bij carb en hier komt benzine uit en altijd euro 98 getankt.
Choke getest, deze werkt ook.
Vorige week toen hij nog liep, liep hij ook goed zonder in te houden of te stotteren. Toen heb ik mn hand op luchtfilter gehouden voor valse lucht, scooter viel ook uit.

Wat zou het nog kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Bougie wordt wel vochtig, kleppen lijkt me sterk aangezien ik er gister nog op gereden heb?
En als hij het dpet/deed reed hij verder ook goed
 
als de bougie vochtig word is de sproeier sws te groot
Post automatically merged:

Bougie wordt wel vochtig, kleppen lijkt me sterk aangezien ik er gister nog op gereden heb?
En als hij het dpet/deed reed hij verder ook goed
en het zou kunnen dat je kle
Bougie wordt wel vochtig, kleppen lijkt me sterk aangezien ik er gister nog op gereden heb?
En als hij het dpet/deed reed hij verder ook goed
en de pakking in je kleppenhoofd kan gewoon in een avond verot zijn gegaan of een lekje hebben gekregen
 
Zal morgenavond eens kleppen stellen, wat zijn de klepspelingen?
Weet iemand de draad van de bougie voor evt. Een compressie meter?
 
Heb de klepspeling gecontroleerd bij koude motor. Niks aan hoeven stellen.
Na nog een paar startpogingen en met behulp van wat remmenreiniger ging hij aan de gang maar liep niet zo lekker en reageerde niet zo goed als normaal op gasgeven.

Aangezien de benzine (E98) er al een paar maanden inzat wegens weinig gebruik, de tank geleegd en verse benzine erin. Scooter sloeg meteen aan en liep een stuk rustiger. Morgen zal ik nog eens proberen en jullie op de hoogte houden.
 
Heb de scooter nog een paar keer kunnen starten.
Van het weekend heeft hij stil gestaan en je raad het al bijna niet aan de gang te krijgen zonet.

Accuspanning was 11,78V en startende weg 10,5V. Gaat hij het hier electrisch echt niet op doen dan?
Weet iemand hoe gevoelig een Zip is op de accuspanning die hij nodig heeft om werkelijk aan te slaan?
Accu 2 uur onder lading gehad en nu start hij binnen een paar tellen. Accu laad netjes bij op 14,1V
 
Heb de scooter nog een paar keer kunnen starten.
Van het weekend heeft hij stil gestaan en je raad het al bijna niet aan de gang te krijgen zonet.

Accuspanning was 11,78V en startende weg 10,5V. Gaat hij het hier electrisch echt niet op doen dan?
Weet iemand hoe gevoelig een Zip is op de accuspanning die hij nodig heeft om werkelijk aan te slaan?
Accu 2 uur onder lading gehad en nu start hij binnen een paar tellen. Accu laad netjes bij op 14,1V
mijn zip heeft een voltmeter en start nog wel is bij de 11.5 volt dus niet zo gevoelig , (bij mij)
 
Back
Top