ik heb een aantal maanden geleden een zip 4t gekocht. Hij liep 42 gps en ik wilde hem een beetje opvoeren zodat hij wat harder zou gaan dus ik heb een malossi multivar gemonteerd. De witte drukveer heb ik nog niet gemonteerd want ik heb gelezen dat dit niet veel toevoegt. Ik heb er 7.2 gram malossi rolletjes in zitten.
Sinds dien loopt dat ding voor geen meter meer. Hij trekt ongelofelijk traag op en de topsnelheid ligt rond de 40 gps.
Ook merk ik dat hij hapert bij de huidige topsnelheid van 40 alsof ie wel harder wil maar steeds door iets wordt tegengehouden.
Het is een bromfiets, heb hem 2de hands gekocht dus weet niet zeker of hij is omgekeurd. De dikke luchtslang zit er tenminste wel in dus dat zou aanduiden dat hij niet is omgekeurd tenzij ze deze hebben vervangen. Weten jullie hoe ik aan de ecu kan zien dat het een bromfiets ecu is?
Onderhouds beurt gaan de prestaties zeker niet flink omhoog.
Verder is zo'n multivar ook niet echt bedoeld om hoge topsnelheden te halen zonder andere upgrades zoals cilinder etc.
Als je alleen een multivar hebt kun je met goed afstellen miss wel wat acceleratie verhoging verwachten