Zip 4 takt zakt in toeren bij vol gas

Beast022

New Member
Hoi, ik heb een zip 4 takt alles is in principe origineel. Nou wildr ik hem gister starten en was de accu ineens leeg dus moest hem kickstarten. Dat lukte en de rit ging gewoon zoals normaal.

Toen moest ik terug naar huis en ineens kon ik niet meer vol gas rijden. Zodra ik vol gas gaf dan daalde de toeren tot dat ik uit eindelijk stil stond. Ik moest echt telkens een beetje gas geven en weer los en weer een beetje gas en weer los. Op die manier kon ik een snelheid aan houden van ongeveer 25 km/h.


Iemand enig idee waar dit mee te maken heeft?
 
Advertisement - register to remove this

Ja onderhoud krijgt ie altijd gewoon optijd. Nu zo een 850 km geleden dat de bougie is vervangen samen met olie verversen, kleppen stellen en carburateur schoongemaakt. Tank gewoon euro 95 en is een zip uit 2009
 
Heb gisteren de carb helemaal schoongemaakt. Toen trof ik in de bovenkant allemaal kleine stukjes zwarte plastic of rubberen stukjes. Alles schoongemaakt en gemonteerd. Toen startte ik hem en kon ik weer vol gas geven maar dat was voor 1 keer. Als ik hem nu wil starten springt ie alleen als ik vol gas geef en dan blijft ie ook alleen aan. Hij maakt geen toeren of wat dan ook en zodra ik me gas los laat valt ie uit.

Iemand ideeen?
Post automatically merged:

20211007_170252.jpg20211007_170312.jpg
Post automatically merged:

Niet geschikt voor e10 oftewel euro 95 volgens e10check..

Ik zou een keer carb reinigen en euro 98 tanken
Heb al 20.000 km met euro 95 gereden. Kan het daar echt aan liggen?
 
Dit rubberen membraan werkt op vacuum, heb je alle slangetjes weer goed aangesloten? Dicht het rubber nog goed af? Valt de naald weer mooi onderin? Zitten er nergens van deze rubberresten? Zitten alle onderdelen juist (en qua volgorde) gemonteerd? (Zie 'exploded view GY6 carburator).
Groet,
 
Ja het rubber dicht nog helemaal perfect af. Alles weer aangesloten zoals het hoort. Nee heb alles los gehaald en schoongemaakt dus er zal geen rubber restje meer te zitten. Ook alle onderdelen zitten juist.

De scooter reed ook altijd perfect tot zo ineens dus komt ook niet lijkt mij dan omdat er iets verkeerd aangesloten zit.
 
Heb je echt alles grondig schoongemaakt en ontvet? Ook de bewegende deeltjes controleren dat niks blijft hangen. Als hij na t schoonmaken t heel even deed dan denk ik wel dat je op t goede spoor zit.
 
Back
Top