Zip 4 takt tikkend geluid

R007

New Member
Hoi,
Ik heb een probleempje met mijn scooter. Het gaat om een piaggo zip uit 2016, 4 takt, snor versie. Mijn scooter maakt een raar geluid. Het is een soort hard tikkend geluid, zie en hoor ook de video. Volgensmij komt het uit het blok. Het wordt ook steeds erger. De scooter is naar een zaak gebracht deze wisten ook niet wat het was.
Het volgende is er gedaan/vervangen:
-kleppen gesteld
-rolletjes vervangen
-bougie vervangen
-olie ververst
Dus gewoon de standaard onderhoudsbeurt. Zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn en hoe je dit kan oplossen?

Geluid scooter:


Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je het beste even je hand op het carterdeksel moet houden en het kleppen deksel..

Dan voel je waar die het hardste tikt.. Als je pech hebt zit het onder je kleppen deksel..


Kan best zijn dat je de kleppen niet op de juiste wijze gesteld hebt. Of er zijn dingen misschien versleten.
 
Heb er naar gekeken en kwam er zelf niet uit en heb hem naar een zaak gebracht hier wisten ze ook niet wat het was, en zeiden ze dat het eenmaal in het blok zat. Er is wel een heleboel vervangen (500 euro aan materiaal):
-Motorblok revisie
-div pakkingen
-kettingen met spanners en geleiders
-standaard
-bougie
-oliezeef met motorolie
-nieuwr achterband
-zuigerveren
-kleppendekselbout
- krukas met lagers en keringen
Ik weet het zelf ook niet meer. Voel me een beetje genaaid doordat ik zoveel geld heb uitgegeven en het geluid nog niet uit het blok is. Iemand die iets kan betekenen?
Post automatically merged:

Denk dat je het beste even je hand op het carterdeksel moet houden en het kleppen deksel..

Dan voel je waar die het hardste tikt.. Als je pech hebt zit het onder je kleppen deksel..


Kan best zijn dat je de kleppen niet op de juiste wijze gesteld hebt. Of er zijn dingen misschien versleten.
Heb er naar gekeken en kwam er zelf niet uit en heb hem naar een zaak gebracht hier wisten ze ook niet wat het was, en zeiden ze dat het eenmaal in het blok zat. Er is wel een heleboel vervangen (500 euro aan materiaal):
-Motorblok revisie
-div pakkingen
-kettingen met spanners en geleiders
-standaard
-bougie
-oliezeef met motorolie
-nieuwr achterband
-zuigerveren
-kleppendekselbout
- krukas met lagers en keringen
Ik weet het zelf ook niet meer. Voel me een beetje genaaid doordat ik zoveel geld heb uitgegeven en het geluid nog niet uit het blok is. Iemand die iets kan betekenen?
 
Misschien staat de timing niet goed van je motor blok.

Staat die op 4t bij je ventilator.. Maar bij een 2 valve moet je hem op 2T hebben staan..


Lijkt mij de meest voorkomende fout.


Genaaid ben je zeker voor 500 euro.

Wat dan is er volgens jou zoveel delen vervangen.. Had de monteur ook net dat beetje extra moeite erin kunnen steken om dat tikken ook op te lossen.
 
Misschien staat de timing niet goed van je motor blok.

Staat die op 4t bij je ventilator.. Maar bij een 2 valve moet je hem op 2T hebben staan..


Lijkt mij de meest voorkomende fout.


Genaaid ben je zeker voor 500 euro.

Wat dan is er volgens jou zoveel delen vervangen.. Had de monteur ook net dat beetje extra moeite erin kunnen steken om dat tikken ook op te lossen.
Ja ik zal is naar de timing kijken, maar neem aan dat een scooter zaak deze wel goed heeft/kan gezet.
Kan je de timing van je scooter zelf goed zetten of is dit heel veel werk? Ben namelijk zelf niet zo heel handig.
 
Back
Top