Zip 4 Takt rijd soms maar 30

Jackmetzip

New Member
Hallo, mijn zip 4t 2v met carb gaat normaal 70/75. Maar nu heb ik sinds een week dat hij in een keer maar 30 gaat, gewoon midden tijdens het rijden zakt hij langzaam terug naar max 34. De snelheid is eigenlijk elke keer hetzelde 30-34 kmpu. En dan soms 5 minuten later doet hij het weer perfect. Ik heb mijn tank helemaal schoongemaakt en mijn carb en de slangetjes ook. Hierna deed hij het voor 15km perfect maar nu vanochtend reed hij na 10 minuten normaal rijden opeens weer 33. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Hangt dit samen met de koude lucht? Luchtfilter droog en schoon, stelschroef? Als het mengsel te schraal is, kan die ook heel warm verbranden. Hoe is de bougiekleur?
Of de andere kant; bougie vrij van aangekoekte koolaanslag?
Groet,
 
Hangt dit samen met de koude lucht? Luchtfilter droog en schoon, stelschroef? Als het mengsel te schraal is, kan die ook heel warm verbranden. Hoe is de bougiekleur?
Of de andere kant; bougie vrij van aangekoekte koolaanslag?
Groet,
Nee het hangt niet samen met koude lucht, luchtfilter is droog en schoon. Bougie koffiebruin en alles netjes
Post automatically merged:

@juliantjhu wat kan er fout zitten aan de luchtfilter?
Als er tarrels in zitten gaat hij stinken
 
Zoals ik je probleem lees lijkt mij dit een brandstoftoevoer probleem. Heb je een vacuumkraan? Wellicht laat deze te weinig brandstof door. Ik zou even de aansluitingen controleren en wellicht meteen het ding meteen vervangen. Dan even verder kijken.
 
Back
Top