Zip 4 Takt cdi vraag

Status
Not open for further replies.

braaajun

Well-Known Member
Hey, daar was ik weer. ;)

Ik wil mijn cdi ontgrenzen en dan tussen beide pooltjes een draadje monteren met een schakelaar.

Stel dat ik nu een schakelaar ertussen monteer en dat ik dan met de ''begrenzer'' aan wil gaan rijden.

Hoe zit het dan met de sproeier?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

de sproeier zit dan nog steeds in de carburateur.

die hoeft niet verandert te worden, ik neem aan dat je met 50cc en std. filter rijd? zoja, kan je gewoon een sproeier 78 erin doen.
die voldoet in 9 van de 10 gevallen.

de sproeier zit dan nog steeds in de carburateur.

die hoeft niet verandert te worden, ik neem aan dat je met 50cc en std. filter rijd? zoja, kan je gewoon een sproeier 78 erin doen.
die voldoet in 9 van de 10 gevallen.
Haha dat begrijp ik. :*
Klopt, ik praat nu over een zip 4 takt zonder vario ringen.
Maar het is toch vreemd, ik rij dan namelijk onbegrenst zeg maar 55 incl sproeier 78.

Dan ontgrens ik hierna mijn cdi met een schakelaartje ertussen en rij ik 70 incl sproeier 78.

Het lijkt mij dat ik dan een grotere sproeier nodig heb?
Of zit ik nu nog teveel aan een 2 takt te denken?

grotere sproeier dan 78 hoeft niet, het verschil in toeren is namelijk niet zo hoog dan een 2takt die je ontgrensd.
je kan een schakelaar met draden tussen de cdi solderen, weet wel dat de cdi niet begrensd met een draaiende motor. je moet dus het contakt uit en aan zetten voordat het werkt.

grotere sproeier dan 78 hoeft niet, het verschil in toeren is namelijk niet zo hoog dan een 2takt die je ontgrensd.
je kan een schakelaar met draden tussen de cdi solderen, weet wel dat de cdi niet begrensd met een draaiende motor. je moet dus het contakt uit en aan zetten voordat het werkt.
Oke, bedankt voor je reactie.
Dan is het mij nu wel duidelijk.
Dat van het contact aan en uit zetten bij het omzetten van de schakelaar had ik al gelezen! :)

Ik Close hem.

Status
Not open for further replies.
Back