Zip 2takt lager vertanding kapot

Beunhaas20033

New Member
Goededag ik heb een zip 2t uit 2011 gekocht met een gek geluit bij de vertanding in de buurt. Nou heb ik hem net even open gemaakt en constateerde keurig dat er geen druppel olie in zat. Nou goed alle tandwielen zien er nog goed uit aleen is het lager wat aan de binnenkant zit in de krater zegmaar kapot. Daar kwam dan ook het rare geluit vandaan . Nou kom ik zo snel even geen speciaal lager vinden online dus vroeg ik mij af of ik er niet gewoon een lager met de zelfde afmetingen van de bouwmarkt in kan zetten . Of moet dit echt een speciale zijn voor hoge toeren ?
 
Advertisement - register to remove this

Op je lager staan meestal afmetingen en benamingen. Deze kun je overnemen en in google knallen. Zo heb je ook geen kans om er een verkeerde in te zetten.
 
Ook op keerringen staat meestal de maat , maar als je zonder olie gereden hebt , en zolang dat er een lager stuk is , zou ik voor alle zekerheid de andere lagers ook vervangen + keerringen
 
Kijk op easyparts bij technische tekeningen en bestel gewoon het juiste lager welke erin hoort. En niet lopen beunen met een lager van de bouwmarkt.
 
Als.je een vertandingslager bij de bouwmarkt gaat vinden zou ik dat toch een hele prestatie vinden haha.

Maar een lager is in principe maar een lager. Er zijn wel "betere" lagers dan de normale lagers zoals een keramisch lager maar dat is weer een andere categorie. Zolang je lagers dezelfde maat hebben als die eruit komen zijn de huis tuin en keuken lagers ook prima geschikt
 
Kijk op easyparts bij technische tekeningen en bestel gewoon het juiste lager welke erin hoort. En niet lopen beunen met een lager van de bouwmarkt.

Of zandri of een andere toko.
Post automatically merged:

Als.je een vertandingslager bij de bouwmarkt gaat vinden zou ik dat toch een hele prestatie vinden haha.

Maar een lager is in principe maar een lager. Er zijn wel "betere" lagers dan de normale lagers zoals een keramisch lager maar dat is weer een andere categorie. Zolang je lagers dezelfde maat hebben als die eruit komen zijn de huis tuin en keuken lagers ook prima geschikt

Waarschijnlijk moet je dan eerst een hele scooter kopen.:p
 
Back
Top