Zip 2T valt soms uit

Slippers

beunhaas
Beste leden,
Betreft een zip 2T (brom), die zoals de titel zegt die soms heel langzaam uitvalt. Het klinkt net alsof de vonk wegvalt, en zodra die uitgevallen is gaat die meteen weer aan mits ik de choke erop zet (Handchoke). Ik kan dan ook weer rijden met heel weinig gas, bij teveel valt die weer uit maar start wel weer meteen. Na een klein stukje rijden is het weer weg is echt te merken aan het geluid, en kan choke er weer af.

Dit vond ik erg vreemd en heb als eerste de carb schoongemaakt en al meerdere nieuwe bougies geprobeerd, br9es. Ook heb ik er een nieuwe benzinekraan onder gezet. Ik ben momenteel alleen radeloos, zou het toch keerringen kunnen zijn of iets elektrisch. Alleen als het een elektrisch probleem is, hoezo doet die het dan wel met choke?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Valt hij uit tijdens stationair of tijdens het rijden?
Als het tijdens stationair is moet je vaak gewoon de stationair schroef goed zetten en de luchtschroef goed zetten( luchtschroef moet standaard 1,5 slag open dus helemaal dichtdraaien en dan 1,5 keer op draaien)
 
Ondertussen gebeurt het best wel vaak, denk zo paar keer in de week. Moet wel zeggen dat ik er elke dag mee rijd.
Het is tot nu toe tenminste altijd tijdens het rijden gebeurt en voor mijn gevoel vaker op hogere toeren en ook hogere snelheden.
De scooter is wel gewoon goed afgesteld, bougie netjes koffiebruin en luchtstelschroef op 2,5. Doe dit wegens beter starten van scooter in nat weer.
 
Ondertussen gebeurt het best wel vaak, denk zo paar keer in de week. Moet wel zeggen dat ik er elke dag mee rijd.
Het is tot nu toe tenminste altijd tijdens het rijden gebeurt en voor mijn gevoel vaker op hogere toeren en ook hogere snelheden.
De scooter is wel gewoon goed afgesteld, bougie netjes koffiebruin en luchtstelschroef op 2,5. Doe dit wegens beter starten van scooter in nat weer.
Heb je gekeken of je scooter nog steeds uit valt als je hem lager zet want vgm krijgt je scooter gwn valse lucht als ie op snelheid is.
 
Back
Top