zip 2t start niet

loed

New Member
beste lezers, ik ben in het bezit van een zip2t uit 2010 hij is standaard

Met een ontgrenzde uitlaat (zonder prop)
Vario ring er uit

Voor de rest standaard.

Ik ben tegen het probleem aangekomen dat mijn zip gewoon niet meer wilt starten.

De dag hier voor reed ie nog perfect, het benzine lampje begon wel te branden ookal zat er nog benzine in. Volgende ochtend was ie gewoon dood

Bougie vonkt gewoon
Zit genoeg benzine in

Heb de sproeier veranderd van 80 naar 78 zonder effect


Ook had ik de carburateur los gehaald en nu is m’n gashendel erg soepel en is veel te makkelijk helemaal open te trekken


Iemand enig idee?

Ik hoor het graag Mvg Loed.
 
Advertisement - register to remove this

Je hoeft geen compleet membraan enkel de plaatjes.

Ook had ik de carburateur los gehaald en nu is m’n gashendel erg soepel en is veel te makkelijk helemaal open te trekken
Heeft de binnenkabel geen speling, maw heb je de stelschroeven bij je gashendel en/of carburateur wel voldoende uitgedraaid?
 
Ik heb onderstaand plaatje gepikt bij tomosforum.nl en er een pijltje op gezet zodat duidelijk is wat ik bedoel.
Dit stelschroefje bij de carburateur moet je uitdraaien totdat de buitenkabel geen speling meer heeft tov de binnenkabel.
Zo'n zelfde stelschroefje zit er vaak ook bij je gashendel, hier kun je dit uiteraard ook doen of bij beide als de speling van de buitenkabel tov de binnenkabel te groot is.

Naamloos.png
 
Ik heb onderstaand plaatje gepikt bij tomosforum.nl en er een pijltje op gezet zodat duidelijk is wat ik bedoel.
Dit stelschroefje bij de carburateur moet je uitdraaien totdat de buitenkabel geen speling meer heeft tov de binnenkabel.
Zo'n zelfde stelschroefje zit er vaak ook bij je gashendel, hier kun je dit uiteraard ook doen of bij beide als de speling van de buitenkabel tov de binnenkabel te groot is.

View attachment 65659
Dankjewel zal dit morgen even proberen!
 
als je licht ziet tussen de Membraan plaatjes , dat is zo wie zo niet goed . ( dat beinvloed de zuigende werking ).
Mijn advies is als je nieuwe Membraan plaatjes koopt , koop die Carbon van Malossi , als die eventueel breken , brengt dat geen of nauwelijks schade aan als die in het Motorblok vallen.
 
als je licht ziet tussen de Membraan plaatjes , dat is zo wie zo niet goed . ( dat beinvloed de zuigende werking ).
Mijn advies is als je nieuwe Membraan plaatjes koopt , koop die Carbon van Malossi , als die eventueel breken , brengt dat geen of nauwelijks schade aan als die in het Motorblok vallen.
Ik heb een orginele gekocht! nog steeds geen werking

als ik kick komt er geen benzine uit het slangetje pas als ik zuig aan de vacuüm slang zit er dan iets verstopt?
Post automatically merged:

Ik heb een orginele gekocht! nog steeds geen werking

als ik kick komt er geen benzine uit het slangetje pas als ik zuig aan de vacuüm slang zit er dan iets verstopt?
Maar alsnog start hij niet al zit er benzine in de carb misschien zuigt hij het niet goed aan?
 
Back
Top