Zip 2t squish ruimte

merlijnnn

Member
Ik heb laatst een dr70 gemonteerd maar nu zit er best wel wat ruimte tussen de zuiger en de cilinderkop. Ik heb er een koppakking en voetpakking op zitten, maar ik denk dat het niet verstandig is om deze te verwijderen of maakt dat niet uit? Is dit slecht en kan dit gevolgen hebben? En hoe kan ik de ruimte er tussen fixen? Hier een foto.

Attachments

• 83ED28E1-987D-4A2B-AB1D-E27E78C8D51F.jpeg
    83ED28E1-987D-4A2B-AB1D-E27E78C8D51F.jpeg
    191 KB · Views: 27
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt er op dat je een verkeerde zuiger heb , of een verkeerde Drijfstang (lengte) Krukas.
Of ... je heb wel een heleeeee Dikke Voetpakking .
Is Deze Cilinder bestemd voor dit Motorblok ?
Welk Type Scooter gaat het om daadwerkelijk.
Kymco en Honda lijkt heel veel op elkaar , toch zijn er verschillen , snap je ?

Lijkt er op dat je een verkeerde zuiger heb , of een verkeerde Drijfstang (lengte) Krukas.
Of ... je heb wel een heleeeee Dikke Voetpakking .
Is Deze Cilinder bestemd voor dit Motorblok ?
Welk Type Scooter gaat het om daadwerkelijk.
Kymco en Honda lijkt heel veel op elkaar , toch zijn er verschillen , snap je ?
Het is een piaggio zip 2t catalyzed. Ik heb gewoon de pakkingen gebruikt van wat er bij de cilinder zat. En ja de cilinder is bestemd voor dit motorblok. Op mijn 50cc zaten ook helemaal geen pakkingen toen ik de cilinder en alles eraf had gehaald.

Een Motorblok en Cilinder zonder pakkingen??? Vreemd .
Verder wat is de status van het Blok .. Nog Origineel ?
Is er al eens een andere Krukas in geplaatst ?
Hoe zit het met de Vorige Cilinder en zuiger ? kwam daarbij de Zuiger wel Hoger ?
Waar heb je het besteld ? bij een goed bedrijf ? of een ... Dozen schuiver ..
Lijkt mij dat er duidelijk iets niet klopt.

Een Motorblok en Cilinder zonder pakkingen??? Vreemd .
Verder wat is de status van het Blok .. Nog Origineel ?
Is er al eens een andere Krukas in geplaatst ?
Hoe zit het met de Vorige Cilinder en zuiger ? kwam daarbij de Zuiger wel Hoger ?
Waar heb je het besteld ? bij een goed bedrijf ? of een ... Dozen schuiver ..
Lijkt mij dat er duidelijk iets niet klopt.
Ik had samen met een vriend van mij een dr70 besteld. Eerst gemonteerd bij hem met alle pakkingen en daar was de squish gewoon goed (piaggio zip type 3). En daarna bij mij gemonteerd maar 3/4mm ruimte (piaggio zip 2t catalyzed). Als het goed is is alles origineel, besteld bij kparts. Status van het blok volledig origineel. En de originele cilinder had geen pakkingen erop zitten maar ik heb niet gekeken of daar de squish wel goed was.

Dan lijkt mij dat er een verschil zit tussen het blok van je Vriend / Maat en die van jou.
Lengte van de Drijfstang .
Ja dat zou goed kunnen, maar ik heb nog niemand gezien die hetzelfde probleem heeft..
Post automatically merged:

Dan lijkt mij dat er een verschil zit tussen het blok van je Vriend / Maat en die van jou.
Sorry , maar huidige situatie gaat niet werken.
Zou ik de voetpakking kunnen verwijderen of is dat niet verstandig?

Last edited:
Heb je het werkelijk gemeten met de cilinderkop erop en een timnen draadje?

Als je die foto hier boven bekijkt, heb je wel een erg dik tinnen draadje nodig.
Persoonlijk vind ik de zuiger te laag zitten in de cilinder.
Normaal moet deze ongeveer bijna gelijk liggen aan het dek van de cilinder.

Ja dat zou goed kunnen, maar ik heb nog niemand gezien die hetzelfde probleem heeft..

Zou ik niet doen.. Zal waarschijnlijk ook niet genoeg zijn om de zuiger veel hoger te krijgen.

Zou de kit gewoon niet erop schroeven in deze staat.

Hoe dik is die bijgeleverde voetpakking?

Of de zuiger hoort niet bij deze kit en de pistonpenafstand tot de dome is kleiner dan bij z'n maat.

Toch maar even de doosjesschuiver bellen!!!

Probleem gevonden! Ik dacht ik haal hem toch maar weer even uit elkaar want ik dacht dit kan gewoon niet. Zie ik een pakking zitten van bijna 4 mm die dezelfde kleur is als het blok, leek echt alsof het zo hoorde. Maar dus blijkbaar overheen gekeken. Bedankt voor alle reacties!

Attachments

• 387466AB-4454-4F18-8DA9-28E2E5D97AD4.jpeg
    387466AB-4454-4F18-8DA9-28E2E5D97AD4.jpeg
    126.9 KB · Views: 12
Last edited:
Dus je had die 4mm ophoogplaat nodig?
Nee maar heb er dus overheen gekeken. Ik had hem een maandje geleden gekocht zo. Volgensmij zat er bij de 50cc al best wat ruimte tussen de zuiger en cilinderkop. Maar toen ik hem vanmiddag openhaalde zag ik een ophoogplaat/pakking van 3/4 mm zitten maar het leek alsof het gewoon het blok zelf was. Dus die eruit gehaald, sproeier 90 erin en powerfilter, prima afgesteld en loopt als een beest.

Last edited:
Back