AronvanderVelden
Member
Hallo beste mensen,
Ik wil al een hele lange tijd een brommer. Vooral een schakelbrommer heb ik lang van gedroomd. Een derbi senda bijvoorbeeld. mijn ouders weten ook al lang dat dit 1 van mijn grootste dromen is. Maar nu (paar maanden voordat ik mn rijbewijs heb) heeft mijn vader me verteld dat ik geen opgevoerde brommer mag. Dus ik mag alleen maar iets wat niet harder gaat dan 54km/h.
Hierdoor denk ik dat ik geen schakelbrommer meer wil, aangezien ik het een soort van niet vind kloppen dat een schakelbrommer 54 gaat. En je moet dan 6 keer schakelen voordat je op deze snelheid zit.
Dus van het schakelbrommer idee ben ik onderhand afgestapt. Mijn tweede keuze was altijd een zip en daar ben ik me nu meer in gaan verdiepen. Maar nu heb ik de grote vraag aan jullie. Ik weet niet zeker of het het in mijn geval waard is een 2t zip te komen. Aangezien de top dus niet hoger dan 54 mag zijn. Ik heb veel op forums gekeken maar kan niet het antwoord vinden.
De vraag in het kort. Kan je een zip 2t zo begrenzen dat hij 54 loopt maar wel een goeie trekkracht heeft.
En heeft dit zoveel meer trekkracht dan een 4t dat het kopen van een 2t het waard is?
Want een 2t is duurder is aanschaf, minder te koop op marktplaats en natuurlijk minder zuinig.
Graag een beetje rekening houden dat ik veel weet van scooters/brommers in theorie maar nog niet in de praktijk.
Ik wil al een hele lange tijd een brommer. Vooral een schakelbrommer heb ik lang van gedroomd. Een derbi senda bijvoorbeeld. mijn ouders weten ook al lang dat dit 1 van mijn grootste dromen is. Maar nu (paar maanden voordat ik mn rijbewijs heb) heeft mijn vader me verteld dat ik geen opgevoerde brommer mag. Dus ik mag alleen maar iets wat niet harder gaat dan 54km/h.
Hierdoor denk ik dat ik geen schakelbrommer meer wil, aangezien ik het een soort van niet vind kloppen dat een schakelbrommer 54 gaat. En je moet dan 6 keer schakelen voordat je op deze snelheid zit.
Dus van het schakelbrommer idee ben ik onderhand afgestapt. Mijn tweede keuze was altijd een zip en daar ben ik me nu meer in gaan verdiepen. Maar nu heb ik de grote vraag aan jullie. Ik weet niet zeker of het het in mijn geval waard is een 2t zip te komen. Aangezien de top dus niet hoger dan 54 mag zijn. Ik heb veel op forums gekeken maar kan niet het antwoord vinden.
De vraag in het kort. Kan je een zip 2t zo begrenzen dat hij 54 loopt maar wel een goeie trekkracht heeft.
En heeft dit zoveel meer trekkracht dan een 4t dat het kopen van een 2t het waard is?
Want een 2t is duurder is aanschaf, minder te koop op marktplaats en natuurlijk minder zuinig.
Graag een beetje rekening houden dat ik veel weet van scooters/brommers in theorie maar nog niet in de praktijk.