Zip 2t naar 4t

Jarnotje

Well-Known Member
Hoi hoi ik heb dus laatst een zip 2t blok gekocht.
Nou ben ik die helemaal aan het revisteren omdat mij 4t blok is stukgelopen.
Ik vroeg mij dus af of je de 4t kabelboom om kunt bouwen naar 2t, aangezien ik er geen kabelboom bij heb gekregen
Nou kon ik op marktplaats ook zo snel geen zip 2t kabelboom vinden.
Wel een lx 2t boom maar wat moet ik daar op aanpassen om het werkend te maken met zip mvg jarno
 
Advertisement - register to remove this

Je titel is een beetje verwarrend. Moet dus eigenlijk precies andersom zijn.

volgens mij heb je er ook een ander subframe voor nodig, als het al past.
2takt kabelboom kan je zeker wel vinden, alleen is marktplaats ook geen heilige plek als het om losse scooter onderdelen gaat.
 
Ik vroeg mij dus af of je de 4t kabelboom om kunt bouwen naar 2t,
Leg de schema's gewoon naast elkaar en zoek de verschillen.
Maar wellicht heb je ook een andere cdi nodig want 4T is meestal begrensd op 7000 a 8000 rpm, of heb je al een onbegrensde cdi?
 
2takt blok gaat niet zo 1 2 3 op een 4takt kabelboom en andersom ook niet. Wil je een originele scooter ombouwen pak je beste een compleet blok met kabelboom. Anders blijf je knippen en solderen wat alleen maar kut is als je ergens bijvoorbeeld 3 kabeltjes hebt en 4 aansluitingen nodig hebt. En ook nog eens kut met zoeken naar eventuele storingen als iets niet werkt.

Kijk eerst of je subframe wel past want een 4takt subframe past volgens mij niet zo 1 2 3 in een 2takt frame.
 
2takt blok gaat niet zo 1 2 3 op een 4takt kabelboom en andersom ook niet. Wil je een originele scooter ombouwen pak je beste een compleet blok met kabelboom. Anders blijf je knippen en solderen wat alleen maar kut is als je ergens bijvoorbeeld 3 kabeltjes hebt en 4 aansluitingen nodig hebt. En ook nog eens kut met zoeken naar eventuele storingen als iets niet werkt.

Kijk eerst of je subframe wel past want een 4takt subframe past volgens mij niet zo 1 2 3 in een 2takt frame.
Ik heb al een 2t subframe ben nu bezig met de blok reviesie.
Te veel betaald voor t blok maarja marktplaats is garantie tot aan de deur
Het is wel erg moeilijk om een zip 2t kabelboom te vinden.
dus ik vroeg mij af, past misschien een vespa lx 2t kabelboom wel aangezien het hetzelfde blok is?
En wat is er dan anders/wat moet je aanpassen?
 
Een zip 2takt kabelboom moeilijk te vinden?


Hier heb ik zelfs nog een nieuwe voor je

Als je een gebruikte zoekt kan ik ff voor je rondkijken indien gewenst
 
Back
Top