Zip 2t maakt veel overtoeren komt moeilijk vooruit en stinkt en rookt ook meer

Fikret

New Member
(ge edit)

Hallo ik heb een zip 2000 2t ac mijn std krukas was kapot gegaan heb een race krukas gemonteerd alleen nu maakt die nogal veel overtoeren maakte een hele harde krijsend geluid bij 1ste keer starten na een paar keer stationair warm laten lopen is het krijsend geluid weg maar hoor ik nogsteeds iets wat niet klopt hij maakt momenteel veel toeren en komt amper vooruit zodra ik volgas geef begint die normaal toeren te maken en vervolgens Wnr ik 5 kilometer per uur rijd maakt deze extreem veel overtoeren en lijkt het alsof elk moment iets in mijn blok gaat klappen gaat ook niet veel harder dan 5 km per uur

Setup:
50cc std (tijdelijk)

Rms race krukas met volle wangen

Std uitlaat (tijdelijk)

Polini varioteurkit 6.3 gram rollen

Std ontsteking vliegwiel schuurde eerst tegen het blokje aan van de ontsteking zelf is inmiddels gefixt maar waarschijnlijk hierdoor het magneetje beschadigd

Dellortho 17.5

Sproeier 60

Luchtfilter std zonder begrenzer

Wat O wat kan dit zijn heb zowat alles vernieuwd aan het blok op de ontsteking cdi en vertanding na vertanding is goed nooit problemen mee gehad hiervoor en het geluid komt niet hier vandaan

Kan het iets met mijn oliepomp te maken hebben of door de ontsteking?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

je sproeier is echt schrikbarend klein, denk dat het idd aan de toevoer van de benzine ligt als je zegt dat je goeie vonk heb en dat de hele boel luchtdicht is.
Het ligt ook njet aan de sproeier heb er een grotere in gezet nieuwe bougie erin gezet en nogsteeds niks wil ook niet onnodig alles nieuw kopen
Post automatically merged:

Hij startte vandaag een paar keer voor 1 seconden ik gaf een beetje gas om hem aan te houden en toen viel ie uit en als ik geen gas geef valt die ook uit hij gaat echt heeel soms bijna aan Maarja als die dan aan gaat valt die ook meteen uit
 
Het ligt ook njet aan de sproeier heb er een grotere in gezet nieuwe bougie erin gezet en nogsteeds niks wil ook niet onnodig alles nieuw kopen
Post automatically merged:

Hij startte vandaag een paar keer voor 1 seconden ik gaf een beetje gas om hem aan te houden en toen viel ie uit en als ik geen gas geef valt die ook uit hij gaat echt heeel soms bijna aan Maarja als die dan aan gaat valt die ook meteen uit
hoe groot?
 
Hij startte vandaag een paar keer voor 1 seconden ik gaf een beetje gas om hem aan te houden en toen viel ie uit en als ik geen gas geef valt die ook uit hij gaat echt heeel soms bijna aan Maarja als die dan aan gaat valt die ook meteen uit
het lijkt mij een brandstof probleem. hou je hand eens voor de carburateur en probeer em eens te starten
 
Ik heb waarschijnlijk het probleem al gevonden heb een metalen voetpakking alleen deze zat onderaan bij de cilinder njer helemaal goed best gek dat ze zoeits maken maar je cilinder daar een leeg stukje heeft waardoor deze niet die stukje heeft afgesloten hij lekte ook heel lichtjes benzine daar dus dan moet dit het wel zijn
 
Ik heb waarschijnlijk het probleem al gevonden heb een metalen voetpakking alleen deze zat onderaan bij de cilinder njer helemaal goed best gek dat ze zoeits maken maar je cilinder daar een leeg stukje heeft waardoor deze niet die stukje heeft afgesloten hij lekte ook heel lichtjes benzine daar dus dan moet dit het wel zijn
toch niet luchtdicht dus, evt een lektest doen
 
Ik kom er niet meer uit de scooter start nu maar maakt heel veel toeren en komt amper vooruit heb 2 verschillende koppelingen geprobeerd beide werken niet kan dit een ontstekings probleem zijn
 
Nee.

Grijpt je koppeling wel aan?
Trekveren goed?
Koppelingsschoenen nog voldoende voering?
Slipt je aandrijfriem niet?
Werkt je vario?
Vario is nieuw van polini en trekveren ook goed koppeling slipt niet ik hoor wel een heel raar geluid en soort geschuur dacht dat het aan me v snaar lag Maarja vind dat ook gek aangezien ik deze ook nieuw heb gekocht
Post automatically merged:

lopen de toeren wel gelijk of varieren ze?
Toeren loopt stationair goed als ik gas geef pakt ie hem de eerste klein beetje gas goed daarna maakt deze veelste veel toeren en komt amper vooruit heb een polini variateur kit met 6.3 gram rollen voor 50cc zoals vermeld op de verpakking
 
Het ligt ook njet aan de sproeier heb er een grotere in gezet nieuwe bougie erin gezet en nogsteeds niks wil ook niet onnodig alles nieuw kopen
Post automatically merged:

Hij startte vandaag een paar keer voor 1 seconden ik gaf een beetje gas om hem aan te houden en toen viel ie uit en als ik geen gas geef valt die ook uit hij gaat echt heeel soms bijna aan Maarja als die dan aan gaat valt die ook meteen uit
Wel grappig dat je een sproeier te duur vind maar vervolgens wel op eigen inzicht een koppakking gaat vervangen.. afstelonderdelen zijn nou eenmaal nodig om een scooter goed te laten lopen.

Welke slag had je oude krukas en welke slag heeft de nieuwe?

Wat is de kleur van je bougie? Heb je al een grotere sproeier geprobeerd?

Zijn je rollen niet gewoon te licht? Heb je al andere rollen geprobeerd?

Hoe start je hem? Blijft je elektrische startmotor of kickstarter niet gewoon hangen ivm krijsend geluid?
 
Hoge toeren en niet vooruit komen ligt niet aan de brandstofvoorziening, tenzij hij hoge toeren maakt zonder dat er gas gegeven wordt, maar dat lees ik niet uit de tekst.
Dit is duidelijk iets wat niet goed functioneert of in elkaar zit in de overbrenging, dus tussen krukas en achterwiel.

Ik heb waarschijnlijk het probleem al gevonden heb een metalen voetpakking alleen deze zat onderaan bij de cilinder njer helemaal goed best gek dat ze zoeits maken maar je cilinder daar een leeg stukje heeft waardoor deze niet die stukje heeft afgesloten hij lekte ook heel lichtjes benzine daar dus dan moet dit het wel zijn
Dit natuurlijk eerst oplossen!

ik hoor wel een heel raar geluid en soort geschuur dacht dat het aan me v snaar lag Maarja vind dat ook gek aangezien ik deze ook nieuw heb gekocht
Deze is nieuw gekocht maar ook de juiste maat?

Als je koppeling goed aangrijpt, je v-snaar van de juiste maat en niet slipt, ligt het euvel dus in je eindoverbrenging of je vario of koppelingspoelie.
De endoverbrenging is natuurlijk het laatste waar je aan moet denken omdat met hoge toeren en niet vooruitkomen zou er een hoop herrie moeten komen uit de eindoverbrenging.

Dus mijn conclusie zou zijn, dat je vario niet goed werkt of je koppelingspoelie niet uit elkaar gaat bij gas geven.
Heb je het blokje al eens laten draaien zonder carterkap en zie je de vario samen knijpen en de koppelingspoelie uit elkaar gaan als je gas geeft?
 
Last edited:

Hierbij een filmpje ik heb even de v snaar er vanaf gehaald omdat ik dacht dat deze slipte ook de oliepomp kabel en de v snaar niet aangesloten omdat ik dacht dat dit ook eventueel geluid maakte
 
Back
Top