zip 2t maakt amper toeren

Sven033

New Member
Ik heb een zip 2t AC en hij startte niet meer. Ik heb toen de cilinder vervangen en het spruitstuk vervangen want die was gescheurd. Er zat op de oude(orginele) cilinder geen koppakking dus die heb ik erbij gekocht en erop gedaan. ik heb toen alles weer gemonteerd en hij startte erg moeizaam alleen met kicken maar hij liep. hij liep stationair niet goed terwijl de schroef helemaal open stond. We hebben de carb effe bekeken en de vlotter schoongemaakt de carb was niet vies. Ook krijgt hij benzine, hij vonkt ook goed. Maar als je gaat rijden gaat hij niet harder dan 20km per uur omdat hij te weinig toeren maakt. ik heb bijna alles al gechekt en geprobeert namelijk verschillende sproeiers erin gedaan en de olie en benzinetoever gechekt en een nieuwe bougie gekocht. Ook de rollen, v snaar, oliepomp en koppeling waren nog goed. Het membraam was een beetje vies dus ook schoon gemaakt, zelfs nieuwe membraamkleppen op gezet. Wat kan het probleem zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Heb dit al n xtje gehoord en toen had die kerel zn zuiger verkeerd om, heb je t pijltje wel naar de uitlaat van de zuiger?
 
Heb je eenzelfde cilinder gemonteerd als wat er eerst op zat? Dus bijvoorbeeld een standaard cilinder voor een standaard cilinder vervangen? Of wat heb je gedaan? Als je dezelfde cilinder monteert hoef je je eigenlijk met de afstellingen weinig druk te maken aangezien dat ver gelijk blijft. Maargoed de punten die je ff kan checken zijn.
-bougie nog goed?
-hoeveel NM heb je je cilinder vast gezet? Te vast kan een kromme kop veroorzaken en te los valse lucht.
-goede voetpakking er ook weer tussen zitten?
Valse lucht vanuit je membraam en spruitstuk? Eventueel opnieuw monteren met vloeibare pakking ertussen.
- komt er geen licht door je membraamkleppen als je tegen het licht in kijkt.
Zit je luchtfiter er wel goed op?
Carb weer goed terug in elkaar gezet?

Je kan er voorlopig ff tegen aan, werkt dit niet dan hoor ik het wel
 
Back
Top