Zip 2T afstellen?

Status
Not open for further replies.

Aliaz2t

New Member
Het probleem:
De scooter trekt enorm langzaam en haperend op wanneer deze koud is. Daarna trekt de scooter langzaam op vanuit stilstand tot ongeveer 30, 30 tot 60 gaat vrij soepel en rap. Het eerst warm worden voor optimaal gebruik was niks nieuws, maar nadat ik er een nieuwe uitlaat op heb gezet trekt de scooter gewoon minder krachtig op.
Informatie:
Het is een Piaggio Zip C25 (2003 - 2006), waarschijnlijk onbegrensd en het is een 50cc 2T.
De uitlaat in kwestie is een Technigas Next R (50cc 2T).

Zou dit alles te verhelpen zijn d.m.v. de carburateur goed afstellen en/of zal ik nieuwe rolletjes moeten plaatsen?
Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven en ik kijk uit naar een reactie!
 
Advertisement - register to remove this

heb je de uitlaat proppen verwijderd?

- Uitlaat Bocht
- Demper
Zouden die ook in mijn uitlaat zitten? Het is wel een 'sport' uitlaat. Beïnvloed dat ook hoe snel je kan optrekken?
Post automatically merged:

vaak snellere uitlaat , is grotere Sproeier;
kijk eens naar de kleur van de bougie , en zo wie zo Carb afstellen.
Oke en hoe bepaal je dan welke sproeier goed bij de uitlaat past en of deze dan ook nog op de carb past?
 
Ja prop in de uitlaat is een begrenzing, welke uitlaat heb je?

In een terugloop zit tegenwoordig een prop in de bocht en in de demper na je expansie.

Sito etc zit alleen in de bocht dacht ik.

Sproeier bepaal je door middel van naar je bougie te kijken.
Het puntje waar de elektrode overspringt (vonk) moet mooi koffie bruin zijn.

Je zou er ook een foto van kunnen maken dan kunnen wij die beoordelen.

Welke carb heb je?

Dellortho is volgens mij sproeier m6 groot uit mn hoofd.
 
Beste @JanJaap welkom op dit forum.
Ik heb de regels niet verzonnen, bovendien lid worden doe je vrijwillig en als lid dien je, je aan de forumregels te conformeren.
Bovendien hebben we de helmplicht deels te danken aan mensen die denken dat verkeersregels niet voor hun gelden en met, in dit geval met 60 kmpu, tussen de fietsers over het fietspad scheuren.
Deze fietsers hebben overigens geen helm op.
 
De uitlaat is een: Technigas Next R
Als je die proppen eruit haalt, maakt ie dan ook meer herrie?

Ik ga kijken welke carb ik heb en welk kleurtje de bougie heeft.
Oke tecnigas next r heeft in de uitlaat bocht een prop en in de uitlaat demper zelf.

Proppen houden de uitlaat gassen tegen, minder druk in je expansie= minder vermogen.


Laat maar weten van je bougie en je carb
 
  • Like
Reactions: rfs
Status
Not open for further replies.
Back
Top