Zip 2t afstellen/opvoeren

Mika2703

New Member
Ik heb een zip 2000 2t AC, nu was mijn vraag hoe ik die beste kan afstellen en opvoeren.

De setup nu is:
- 70cc Top Performance
- Sito Plus
- 17.5mm carb
- 78 sproeier
- Malossi vario
- Roze TP Drukveer
- Witte DMP trekveertjes
- 6.5gr rollen
- Standaard koppeling
- Standaard krukas
- Standaard V-snaar
- Standaard vertanding
- Standaard membraan

Gaat nu ongeveer 90km/h gps maar voel dat er meer uit valt te halen.
Wat zou ik beste kunnen veranderen dat die nog wat harder gaat of wat is de beste afstelling?
 
Advertisement - register to remove this

70cc uitlaat (b.v. Yasuni R), 19mm carb en andere koppeling. Als je dat aanpakt ga je zeker wel wat van merken. Andere membraam ofzo zul je weinig van voelen. Op zo setup is vertanding aanpassen ook echt niet nodig.
 
Jaa ik laat nu sito plus er nog opzitten omdat ik er mee na school ga en een yasuni veel te veel opvalt, hoeveel gram rollen denkt u dat ik nodig heb want nu is die volgensmij niet goed afgesteld
 
En waardoor zou die nog beter kunnen optrekken buiten een andere uitlaat ? Maakt bv een malossi delta koppeling veel verschil ?

Koppeling met iets strakkere trekveren ga je iets beter van optrekken. Maar verwacht geen 'monster' groot verschil. Je gaat pas echt iets merken van een combinatie van onderdelen (uitlaat, cilinder, koppeling).

Qua rollen zou je nog is een gram lichter kunnen proberen b.v. 5.5 gram en als die dan teveel overtoeren maakt kun je 5.5 en 6.5 mixen en nog is proberen.
 
Okee dankjewel!
Dan ga ik het zo goed proberen aftestellen, want als het geen groot verschil uitmaakt vind ik het een beetje geld verspilling om er zoveel aan uit te geven.
 
90 km/h is toch echt een mooi resultaat met die setup, neem aan dat je zo’n black trophy hebt. Die is nou eenmaal niet heel rap
Post automatically merged:

Je kan er het beste een andere koppeling in gooien, dan ben je wel zoet wat trekkracht betreft
 
Back
Top