zip 2t ac

Brommertfanaat

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
Hoi, ik heb een zip 2t en hij trekt opzich wel goed maar als ik vanuit stilstand wegtrek dan heeft ie ff moeite om van zijn plek te komen maar daarna trekt die wel goed door, zou dit een te grote sproeier kunnen zijn? of andere grammage rolletjes? als iemand tips heeft hoor ik het graag :)
 
Advertisement - register to remove this

Vanuit stilstand wegrijden is meestal de koppeling. Maakt hij wel gewoon veel toeren bij het wegrijden? Of schokt ie? Schokken kan erop duidden dat de segmenten op zijn. Als je scoot wel toeren maakt maar niet vooruit komt zijn meestal de trekveren te strak maar de segmenten kunnen ook versleten zijn. Maakt hij geen toeren, dan grijpt hij te vroeg aan en dan heb je dus strakkere trekveren nodig zodat de koppeling harder moet draaien dus meer toeren moet maken alvorens aan te grijpen aan het koppelings huis.
 
jaman hij maakt wel toeren ik gas geef vanuit stilstand dan maakt ie toeren gaat die klein stukje vooruit best wel moeilijk en daarna trekt die in 1x door dus ga ff kijken naar koppeling welke veertjes erin zitten en of ik segmenten beetje kan opschuren, tnx voor je hulp man had er zelf niet over nagedacht!
 
yess ik hb het ff gecheked en idd snaar vervangen en tot mijn verbazing achtergekomen dat er afstel rolletjes inzaten (die in zon setje zitten om af te stellen waar je naar mijn weten niet permanent mee mag rijden) nu zitten deze er nog in en hij heeft nu ook en best wel erge dip rond de 30 daalt die in toeren en dan duurt t 5 sec voordat die weer op toeren komt dus sws ff nieuwe rolletjes erin doen
 
Rolletjes in je vario bedoel je? Daar horen gewoon rolletjes in te zitten, maak eens een foto waar het allemaal duidelijk te zien is als je wil
 
ik heb zon setje rolletjes in mijn vario zitten die in een kitje zitten met meerdere gewichtjes met de afmetingen van normale rolletjes om te kijken met welke ze het beste rijden en dan later hoor je er normale rolletjes in te doen maar er zitten nu dus nog die afstelgewichtjes in (zie foto) 1600383101197.png
 
jawel die plasti dopjes an de rechterkant zitten eromheen man met variateur is niets mis volgensmij ziet er nog prima uit en loopt ook gewon normaal geen gekke geluiden ofzo hij heeft alleen hele heftige dip van zijn 30 tot 45 daarna trekt die rap op naar 60 en daar wordt die begrenst
 
zou kunnen ja wel een hele rare man is niet open aan de achterkant met een normale variodeksel maar er zit een variodeksel in met daaroverheen een rand met schroeven erin die die rand op zijn plek houden ik kan zo even geen foto vinden maar ik zal morgen een paar fotos hier posten

edit: 1600384775620.png deze vario heb ik
 
Nee is geen begrenzer. Piaggio maakt gebruik van een vario ring.

Dit is het oude type vario welke Piaggio gebruikte tot 1998. Deze heb ik ook in mijn Tyohoon uit 1998.
Hierna zijn ze op een nieuw type blok overgestapt en ook op een andere vario.

De 3 schroefjes loshalen en je kan je rolletjes wisselen.
 
jaman inderdaad wel raar ik heb in vergelijking met mijn runner een hele korte variobus en achter mijn vario zit het oliesysteempje voor het automatisch mengen en daar zit een hele dikke ring (dus niet op de variobus maar op de krukas zelf achter de vario hebben jullie enig idee wat dit is
?
 
Toen ik bij mijn beta een Malossi Vario monteerde was de glijbus een heel stuk korter dan die van de power1 vario. Maar ik betwijfel of dit een Malossi Vario is?
 
Back
Top