Zip 2t 70cc topsnelheid

Matskin

New Member
Het is voor de duidelijkheid een BROM SCOOTER, oftewel helmplicht, met snor vertanding, voor een administrator weer besluit mn post te verwijderen.

Ik heb dus een Zip 2t 70cc
Setup:
Dr70
Polini Koppeling
Malossi Vario
Standaard Krukas
17.5mm carb
Snor vertanding (heb momenteel nog SP vertanding liggen dus die gaat er in)
Sito plus ontgrenst
Goed afgesteld

Hij trekt momenteel autowheelie als een gek, heeft wel maar een top van 70 maar dat komt door de vertanding.
Nou is mijn vraag wat kan ik nog meer aan de top doen naast de SP vertanding en afstelling?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan nog naar 19/21mm carb gaan. Overrange vario kit kan ook.
Een grotere carb gaat niks voor hem doen qua top, overrange vario slaat ook nergens op voor een dr70.
Post automatically merged:

Dit zal sws wel leuk lopen, op de setup die je nu hebt kan je misschien een rechte vertanding erop zetten voor hogere top maar in mijn ogen is dat het niet waard aangezien je dan trekkracht verliest; denk dat je setup opzich wel compleet is zo.
Post automatically merged:

Een grotere carb gaat niks voor hem doen qua top, overrange vario slaat ook nergens op voor een dr70.
Post automatically merged:

Dit zal sws wel leuk lopen, op de setup die je nu hebt kan je misschien een rechte vertanding erop zetten voor hogere top maar in mijn ogen is dat het niet waard aangezien je dan trekkracht verliest; denk dat je setup opzich wel compleet is zo.
Tenzij je een terugloper erop wilt monteren, denk aan een yasuni r
 
Wat maxo al aangeeft kom je denk wel beter weg met een goede uitlaat.
Zo krijg weer een beetje koppel terug of meer wat je verliest met de langere vertanding.

En carb kan iets helpen maar zal niet veel doen op zoon setup.
Over range set zal je het afstellen makkelijker maken.

Maar voor een leuke straat setup niet nodig.
Je kan gewoon beste eerst even kijke wat je van de scoot vind na dat je de vertanding gewisseld hebt.
 
De scooter is nu opzich prima, maar we hebben vaak meetings hier enzo. En dan merk ik wel dat ik vaak achteraan zit op langere stukken IVM topsnelheid, met binnendoor kom ik makkelijk voorraan maar daar blijft het ook bij. Zeker een leuke stuntscooter/setup.

En hoe zit t met krukas? Heb nog standaard, als k een van Malossi haal met volle wangen, zou dat veel helpen?
 
De scooter is nu opzich prima, maar we hebben vaak meetings hier enzo. En dan merk ik wel dat ik vaak achteraan zit op langere stukken IVM topsnelheid, met binnendoor kom ik makkelijk voorraan maar daar blijft het ook bij. Zeker een leuke stuntscooter/setup.

En hoe zit t met krukas? Heb nog standaard, als k een van Malossi haal met volle wangen, zou dat veel helpen?
Nee, kost alleen een hoop geld. Een sterkere krukas heb je alleen nodig als je een beukende cilinder monteert. Je wil dan een krukas hebben die t vermogen aan kan en meer toeren toelaat. Bij deze setup absoluut niet nodig, wat bedoel je met “achterblijven”
 
Nee, kost alleen een hoop geld. Een sterkere krukas heb je alleen nodig als je een beukende cilinder monteert. Je wil dan een krukas hebben die t vermogen aan kan en meer toeren toelaat. Bij deze setup absoluut niet nodig, wat bedoel je met “achterblijven”
Mijn top is maar 70, en bij de rest hebben we het al over de 90/100+ en dan rij ik dus al ver achter, dat is dus een beetje mijn probleem.
 
Probeer deze setup eens , een maat van mij heeft hem nou en hij trekt lekker door

Malossi sport 70
Dellorto 19mm /sproeier 80
Malossi membraan
Malossi draaibaar spruitstuk
Malossi power filter
Standaart koppeling
Malossi poelies (beide helften)
Malossi v snaar
Witte drukveer
Groene trekveren
Malossi vario met 6,8 gr rollen
sito plus ontgrenst
Rito krukas

Hij rijd binne paar seconde zn teller uit op gps rijdie 94

met een sito kom je wel aardig ver voor een straat setup. Wil je nou echt harder als 90? Raad ik je een zip sptje aan watergekoeld kanje gaan voor een 7t met een terugloop en dat gaat hard op een zip.

btw die snor vertanding moet er zoiezo wel uit.
 
Probeer deze setup eens , een maat van mij heeft hem nou en hij trekt lekker door

Malossi sport 70
Dellorto 19mm /sproeier 80
Malossi membraan
Malossi draaibaar spruitstuk
Malossi power filter
Standaart koppeling
Malossi poelies (beide helften)
Malossi v snaar
Witte drukveer
Groene trekveren
Malossi vario met 6,8 gr rollen
sito plus ontgrenst
Rito krukas

Hij rijd binne paar seconde zn teller uit op gps rijdie 94

met een sito kom je wel aardig ver voor een straat setup. Wil je nou echt harder als 90? Raad ik je een zip sptje aan watergekoeld kanje gaan voor een 7t met een terugloop en dat gaat hard op een zip.

btw die snor vertanding moet er zoiezo wel uit.
Voor die setup moet ik wel letterlijk alles veranderen. En een fatsoenlijke h2o halen tegenwoordig is onmogelijk zonder 2k te betalen.

Ik wou miss iets van een terugloop halen, of zo’n 360 graden uitlaat van PM tuning zagen er best goed uit
 
Voor die setup moet ik wel letterlijk alles veranderen. En een fatsoenlijke h2o halen tegenwoordig is onmogelijk zonder 2k te betalen.

Ik wou miss iets van een terugloop halen, of zo’n 360 graden uitlaat van PM tuning zagen er best goed uit
Misschien handig om je even in te lezen.... je top ligt aan je afstelling buiten t feit dat er geen terugloop op zit.

een 360 pm is niet voor 50/70
 
Back
Top