Zip 2t 70cc start niet (vet geslagen bougie)

Flying Dutchman

New Member
Hoi iedereen,
Ik het een zip 2t uit 2013 A/C
Dellorto 17 5 met sproeier 74
70cc black trophy (top preformance)
Standaard lucht filter
5,4g rollen
(Ik rij op mix)

Het probleem is dat mijn scooter niet meer rijd
Na 1x kicken start hij en loopt hij voor 10sec en zodra ik gas geef meteen uitvalt. Daarna als ik kick doet hij het niet meer.
Als ik daarna mn bougie eruit haal is die helemaal zwart en zit die onder de olie. Na dat heb ik een nieuwe bougie erin gestopt maar doet mn scooter precies het zelfde. Ik loop hier al een tijdje mee te kloten maar ben aan einderaad toe.

mischien weet een van jullie wat ik kan doen
Alvast bedankt, :)
 
Advertisement - register to remove this

Je zit er dus al een tijdje mee te klooien zeg je, kan een hoop zijn. Wat heb je al allemaal geprobeerd dan?

dan kunnen we al een hoop afstrepen
Ik heb geprobeerd de lucht schroef af te stellen. Meer en minder lucht laten geven door de lucht prop eruit te halen( goud plaatje in je carb) ook heb he nog een slang in het lucht filter die heb ik er ook in en uit geprobeerd.
Uitlaat er opnieuw stevig en goed vast gezet.
En met de gasnaald naar standaard gezet omdat die clip helemaal boven stond (met die gasnaald standaard heb ik nog twee weken mee gereden.
 
Bwoaap is te veel lucht, dus dan moet je een grotere sproeier. Maar het is wel raar dat je bougie dan zo vet wordt
Kan ook zijn dat er een soort valse lucht ergens word getrokken als hij gewoon altijd goed gelopen heeft met huidige sproeiermaat

Mijn 125cc typhoon had toen hetzelfde symptoom als de scooter in dit topic, deze trok geen valse lucht maar de vacuüm was kapot en hij bleef benzine geven waardoor ie verzoop. Wel smoorde hij niet maar hij stotterde.
 
Back
Top