hoi iedereen, ik zit vast met een vraagje

ik heb zelf een zip 70cc gebouwd, ingereden en afgesteld, ik vind hem nu mooi rijden alleen was door de vorige eigenaar de e-choke kabel kapot getrokken... heel fijn, maar de scooter rijdt in ieder geval goed en heeft geen dips, als ik met een dellorto 17,5 carb rij zonder de e-choke aan te sluiten met het kabeltje, rij ik dan als het ware constant met de choke aan.... of juist met de choke uit, geen choke vind ik niet erg alleen constant met de choke aan rijden is natuurlijk niet goed.

als volgt mijn setup als dat ergens helpt
-malossi 70 sport
-doppler s1r
-std vario 5gr rollen
-witte malossi drukveer
-paarse trekveren
-sproeier 78 (luchtschroef 1,5 uit, gas naald op een stand hoger dan de middelste, bougie kleurt mooi bruin dus daar ben ik tevreden mee)
-standaard luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

als de handchoke omhoog getrokken word , staat die aan , laat je de Choke zakken ... staat die uit .
Maaruuhhh , dat merk je toch ? je toerental gaat zakken als je de choke uit schakelt .
 
Als de draadjes van de E-choke niet aangesloten zijn, wordt de choke niet warm, de plunjer zal niet naar voren schuiven en het " enricherkanaaltje" zal altijd open blijven.
Daardoor rijdt je constant met de "choke" aan, met een rijk mengsel dus.

Kun je de draden die de vorige eigenaar heeft afgeknipt niet vinden, de E-choke krijgt dezelfde spanning die ook voor de verlichting wordt gebruikt.
Dus de spanning kun je gewoon van de grijze draad tussen je spanningsregelaar en de verlichtingschakelaar aftakken en naar de ene zijde brengen van de choke-aansluiting.
De andere choke aansluiting sluit je aan op massa dus op een blank stukje frame op op het meaal van de motor of op de zwarte bedrading van e scooter.
De choke is niet polariteitsgevoelig dus het maakt niet uit welke draad je op massa aansluit en welke draad op de spanning van de verlichting.
 
Last edited:
Als de draadjes van de E-choke niet aangesloten zijn, wordt de choke niet warm, de plunjer zal niet naar voren schuiven en het " enricherkanaaltje" zal altijd open blijven.
Daardoor rijdt je constant met de "choke" aan, met een rijk mengsel dus.

Kun je de draden die de vorige eigenaar heeft afgeknipt niet vinden, de E-choke krijgt dezelfde spanning die ook voor de verlichting wordt gebruikt.
Dus de spanning kun je gewoon van de grijze draad tussen je spanningsregelaar en de verlichtingschakelaar aftakken en naar de ene zijde brengen van de choke-aansluiting.
De andere choke aansluiting sluit je aan op massa dus op een blank stukje frame op op het meaal van de motor of op de zwarte bedrading van e scooter.
De choke is niet polariteitsgevoelig dus het maakt niet uit welke draad je op massa aansluit en welke draad op de spanning van de verlichting.
oke top erg bedankt! zo een antwoord zocht ik, dus ik moet een draad vinden die als de contact aan staat 12v aangeeft? dat zal moeten lukken, ik ga ook kijken of ik de oude kabel kan traceren, ik vermoed dat ik dan ook mijn sproeier zal moeten aanpassen hierna? vind het al vreemd dat de mijne zo een kleine sproeier neemt, morgen zal ik kijken en een update geven over hoe alles zit
Post automatically merged:

als de handchoke omhoog getrokken word , staat die aan , laat je de Choke zakken ... staat die uit .
Maaruuhhh , dat merk je toch ? je toerental gaat zakken als je de choke uit schakelt .
het probleem lag erin dat ik de scooter zo gekocht heb, de choke kabel die is van de choke af getrokken en er zit dus nu op mijn choke beide kanten van de stekker, ik ga morgen zoeken waar de draden zijn gebleven!
 
hoi snelle update, choke kabel die is gevonden en heb de e choke dus weer kunnen aansluiten, scooter liep sowiso al rijk door de inrijd procedure, loopt nu perfect, nette gas reactie,

carb setup voor degene die misschien hun setup willen vergelijken
dellorto 17.5 pvha
-gasnaald op positie een boven de middelste
-sproeier 78
-luchtschroef 1.5 open
-standaard stationairsproeier
-olie kanalen allemaal afgetapt met buisjes en schroefjes erin.
 
Back
Top