Zip 2t 50cc naar 70cc

DeBelgMetDeZip

Well-Known Member
Sinds kort heb ik een Zip 2t 50cc
Nu wil ik er graag een 70cc van maken, nu weet ik dat je een ontgrensde uitlaat en andere carburateur nodig hebt.
Maar wat moet er echt nog meer in zodat hij lekker loopt dadelijk?

Tips voor goede setup zijn ook welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou een laagtoerige 70 Cc Cilinder er op zetten , een Malossi Sport , of een Stage 6 Streetrace, daarbij is een andere uitlaat niet noodzakelijk , Carburateur : 17,5 mm is groot genoeg .
 
Je kan er geen 70 cc van maken :p hoor!
Je kan er natuurlijk wel een 70cc cilinder & toebehoren onder plaatsen.

Voor wat betreft een andere uitlaat & carburateur is er vooralsnog niks zinnig over te zeggen.
Dit hangt echt af van het merk/type van de nieuwe cilinder....
Is/wordt dit een Laag, middel of hoogtoerig exemplaar ?
Materiaal is ook nog van belang.., gietijzer of alu....

En dan komen alle afstellingen ook nog om de hoek kijken...
O.a. vario & koppeling maar ook de carburateur zal er aan moeten geloven, zowel standaard als e.v.t. een iets grotere.

Als men het binnen de perken wil houden i.v.m. een kleine beurs maar toch een leuk resultaat wil zou ik ook net zoals Brute-Force al voorstelt..., echter moet men dan nog steeds eerder genoemde onderdelen opnieuw afstellen.
 
Last edited:
Je kan er geen 70 cc van maken :p hoor!
Je kan er natuurlijk wel een 70cc cilinder & toebehoren onder plaatsen.

Voor wat betreft een andere uitlaat & carburateur is er vooralsnog niks zinnig over te zeggen.
Dit hangt echt af van het merk/type van de nieuwe cilinder....
Is/wordt dit een Laag, middel of hoogtoerig exemplaar ?
Materiaal is ook nog van belang.., gietijzer of alu....

En dan komen alle afstellingen ook nog om de hoek kijken...
O.a. vario & koppeling maar ook de carburateur zal er aan moeten geloven, zowel standaard als e.v.t. een iets grotere.

Als men het binnen de perken wil houden i.v.m. een kleine beurs maar toch een leuk resultaat wil zou ik ook net zoals Brute-Force al voorstelt..., echter moet men dan nog steeds eerder genoemde onderdelen opnieuw afstellen.

Dankjewel voor de reactie.
Momenteel ben ik aan het kijken voor een 70CC DR cilinder.
Dit in combinatie met een Sito Plus en een 17,5mm carburateur.
Zou dit goed bij elkaar passen?
 
Ja hoor.., niets mis mee.
Heb zelf zo 6/7 jaar rondgereden met een identieke set-up.
Enige wat ik toen vervangen heb is de variateur voor een race en/of sportversie van (lees: Power-one) P1.
En dat ging perfect., redelijke hoge snelheid van 78/82 (echte) km/u.
Optrekken ging ook redelijk vlot aangezien ik boven de 100 kilo weeg, maar belangrijker is dat de motor dit kon opbrengen zonder dat deze achterlijke hoge toeren gaat produceren.
 
Last edited:
Ja hoor.., niets mis mee.
Heb zelf zo 6/7 jaar rondgereden met een identieke set-up.
Enige wat ik toen vervangen heb is de variateur voor een race en/of sportversie van (lees: Power-one) P1.
En dat ging perfect., redelijke hoge snelheid van 78/82 (echte) km/u.
Optrekken ging ook redelijk vlot aangezien ik boven de 100 kilo weeg, maar belangrijker is dat de motor dit kon opbrengen zonder dat deze achterlijke hoge toeren gaat produceren.

Dankjewel! Heb je nog tips voor me waar ik op moet gaan letten bij het aanpassen? dit is mijn eerste projectje dus ga zelf cilinder, carburateur en uitlaat vervangen.
 
Zeker bij vervangen cilinder jezelf eerst goed inlezen hier komt wel wat expertise bij kijken !
Zeer schoon en secuur te werk gaan in ieder geval en als je jezelf daar niet in herkent vraag een handige vriend om hulp .
 
Kijk eens op : You-Tube ... Cilinder vervangen Scooter , of SetUp vervangen , Scooter,.... daar vind je handige tips, / Filmpjes.
Zeker bij vervangen cilinder jezelf eerst goed inlezen hier komt wel wat expertise bij kijken !
Zeer schoon en secuur te werk gaan in ieder geval en als je jezelf daar niet in herkent vraag een handige vriend om hulp .

Dankjewel voor de tips.
Heb wel al wat filmpjes gekeken en het is wel een precies werk maar moet wel lukken hoop ik :p
 
Back
Top