Zip 2t 50cc helemaal orgineel opvoeren/afstellen

milandevv

Member
Goedenavond,

Ik heb vandaag een Piaggio Zip 2 takt 50cc gekocht uit 2003, scooter is van een oud vrouwtje geweest en heeft maar 3xxx km op de teller. Het betreft een snorfiets en is omgekeurd naar brom. De vario ring is eruit maar hij loopt 35 verder is alles helemaal standaard. Mijn vraag is dus wat kan ik het beste doen om zo veel mogelijk uit die 50cc te halen en wat ik daarvoor allemaal moet aanpassen.

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond,

Ik heb vandaag een Piaggio Zip 2 takt 50cc gekocht uit 2003, scooter is van een oud vrouwtje geweest en heeft maar 3xxx km op de teller. Het betreft een snorfiets en is omgekeurd naar brom. De vario ring is eruit maar hij loopt 35 verder is alles helemaal standaard. Mijn vraag is dus wat kan ik het beste doen om zo veel mogelijk uit die 50cc te halen en wat ik daarvoor allemaal moet aanpassen.

Alvast bedankt.
Geen snor tuning op dit forum. Kan dit topic sluiten?
Post automatically merged:

Geen snor tuning op dit forum. Kan dit topic sluiten?
@Bas
 
hij is al omgekeurd naar brom...
Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.
Post automatically merged:

hij is al omgekeurd naar brom...
Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.
 
Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.
Post automatically merged:


Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.
wat voor luchtfilter begrenzing zit erin?
 
wat voor luchtfilter begrenzing zit erin?
veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er in
begrenzerplaat-carburateur-dellorto-phva-piaggio-2-takt-scooter-naar-luchtfilter-827892.jpg


verder zit er in de uitlaat begrenzing en inlaat is op ouwere types motorblokken ook nog begrensd
(cdi is al ontgrensd van fabriek af)
Post automatically merged:

Ik heb zelf niet veel ervaring of kennis van piaggio. Ik zou is kijken naar lucht filter begrenzing, uitlaat prop eruit halen. Groter sproeiertje. Speel wat met een leuker uitlaatje. Of ga spelen met je variateur of inlaat.
Post automatically merged:


Miss een bromzuiger erin. Snor vertanding eruit? Weer niet of die er in zit hoor.
verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpu
 
veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er in
begrenzerplaat-carburateur-dellorto-phva-piaggio-2-takt-scooter-naar-luchtfilter-827892.jpg


verder zit er in de uitlaat begrenzing en inlaat is op ouwere types motorblokken ook nog begrensd
(cdi is al ontgrensd van fabriek af)
Post automatically merged:


verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpu
Nee idd van de zuiger wist ik niet zeker ben geen specialist in piaggio. Maar vertanding wist ik bijna zeker!
 
veelkans dat er bij de carburateur op de luchtinlaat kant er een brons plaatje zit met allemaal gaten er in
begrenzerplaat-carburateur-dellorto-phva-piaggio-2-takt-scooter-naar-luchtfilter-827892.jpg


verder zit er in de uitlaat begrenzing en inlaat is op ouwere types motorblokken ook nog begrensd
(cdi is al ontgrensd van fabriek af)
Post automatically merged:


verschil in zuiger is er jammer genoeg niet maar wel kwa vertanding snor is korter en heeft meestal een top van max 60 a 70kmpu
hoe kan ik dat plaatje precies verwijderen?
 
staat er een video ergens van online want zou echt geen idee hebben hoe t werkt haha
als dìt al niet gaat lukken is mijn advies: wegbrengen en uitbesteden.
als je dit zo ziet is het volgens mij pakken met een telefoontang en trekken. (beetje wrikken kan ook)
als ie van een oud vrouwtje geweest is (diezelfde van die golf?) zou ik beginnen met de uitlaat eraf en die uitfikken, uitlaatpoort uitkrabben als de uitlaat er tòch af ligt (meeste roet zit dáár, vormt een natuurlijke "prop") doe dit met houten ijsstokjes of van die dikke satéprikkers, dan kan je geen krassen in de rand van je cilinder of op je zuiger maken.
 
als dìt al niet gaat lukken is mijn advies: wegbrengen en uitbesteden.
als je dit zo ziet is het volgens mij pakken met een telefoontang en trekken. (beetje wrikken kan ook)
als ie van een oud vrouwtje geweest is (diezelfde van die golf?) zou ik beginnen met de uitlaat eraf en die uitfikken, uitlaatpoort uitkrabben als de uitlaat er tòch af ligt (meeste roet zit dáár, vormt een natuurlijke "prop") doe dit met houten ijsstokjes of van die dikke satéprikkers, dan kan je geen krassen in de rand van je cilinder of op je zuiger maken.
zal er eens ff naar gaan kijken verder nog enige begrenzingen die eruit kunnen?
 
ik weet nìets van dit model, dat ontkolen is oldschool algemene kennis en als ik die afbeelding van dat begrenzingsrooster zag dacht ik het wel te snappen, verdere vragen moet je algemeen stellen denk ik.
 
Back
Top