Zip 25 nieuw model AC Komt niet vooruit ? ?

m-v-b

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb een Zip 2000 snorscooter gekocht op marktplaats. Deze scooter rijdt maar 20 km per uur met moeite. Toen ik thuis eenmaal even goed ging kijken of ik hem wat harder kon laten lopen zag ik dat uitlaat begrenzer (doodlopende pijp) eraf is en dicht gelast, de uitlaat ring eruit is, de vario ring eruit is en de membraam begrenzer eruit is en nog komt deze scooter niet vooruit. Weet iemand hoe ik deze scooter toch wat harder kan laten lopen zonder andere onderdelen? Er zit momenteel een sproeier 58 in, misschien moet ik deze vervangen. Ik ben langs de scooter winkel geweest en die zei dat ik 2 (metale) voetpakkingen ertussen moet doen, dat heb ik nu ook gedaan. Ga morgen even een sproeier 64 ofzo proberen. Is er nog meer wat ik kan doen ? Ook als ik helemaal op z'n top rij gaat hij op den duur steeds langzamer en staat zoms zelfs stil en valt uit. Dan moet ik gas terug geven en beetje mee spelen om weer verder te kunnen rijden. Kan iemand mij misschien helpen ? B.V.D

MVG,

Mike
 
Advertisement - register to remove this

std zit er 56 of kleiner in , dus zou daar iig niet boven gaan zitten.

probeer eens een andere uitlaat , waarschijnlijk zit deze verstopt.

2 voetpakkingen helpt niet , dat verschil is gewoon te klein.
 
je hebt ze ook wel in 0,20 ;)

en wat hij bedoelt met metaal is over te discuseren natuurlijk...

verder is het zo dat als je de cilinder omhoog zet dat je timing wel omhoog gaat maar ook zal de afstand zuiger-kop ook groter worden, lijkt me ook niet altijd gunstig.

mja , dat is hier het probleem gewoon niet.
 
je hebt ze ook wel in 0,20 ;)

en wat hij bedoelt met metaal is over te discuseren natuurlijk...

verder is het zo dat als je de cilinder omhoog zet dat je timing wel omhoog gaat maar ook zal de afstand zuiger-kop ook groter worden, lijkt me ook niet altijd gunstig.

mja , dat is hier het probleem gewoon niet.
 
je hebt ze ook wel in 0,20 ;)

en wat hij bedoelt met metaal is over te discuseren natuurlijk...

verder is het zo dat als je de cilinder omhoog zet dat je timing wel omhoog gaat maar ook zal de afstand zuiger-kop ook groter worden, lijkt me ook niet altijd gunstig.

mja , dat is hier het probleem gewoon niet.

ik heb vaak zat bij een zip 25 de cil 4 a 5 mm opgehoogt en dan loopt hij super (als snor zijnende) wil je hem dan nog beter hebben lopen meot je er een brom kop op zetten.
 
4 a 5 mm ophogen? maar dan komt de zuiger toch voorbij de poorten , en zal de zuiger toch lang niet bovenin komen :?

maargoed , een snor zip moet zo ook wel sneller willen dan 25 iig..
 
ik heb vaak zat bij een zip 25 de cil 4 a 5 mm opgehoogt en dan loopt hij super (als snor zijnende) wil je hem dan nog beter hebben lopen meot je er een brom kop op zetten.

Die timingen kunnen makkelijk 10 graden omhoog, maar 5mm is teveel van het goede. Wel een leuke optie om idd je cil op te hogen/deck aftedraaien/kop eventueel voorzien van een squishrand.(bla bla bekende shit) maar ff met de frees in de uitlaatpoort doet ook wonderen. Maar zelfs zonder aanpassing zou een snorzip makkelijk hard kunnen gaan. En deze cilinder aanpassing zijn dan ook ver overbodig om deze SNORzip 'harder/beter' te laten lopen. (waar we dus geen voorstanders van zijn)

De bottle/koppel-neck is het plaatje tussen je spruitstuk en je membraan. Daarmee komt hij echt amper vooruit. Check of die er nog tussen zit.

Een snorscooter mag van mij best 35/40 lopen, maar cilinder hoogtoeriger maken etc is dus niet echt van toepassing op deze snorscooter ;)

gr,

gr, wieger
 
Die timingen kunnen makkelijk 10 graden omhoog, maar 5mm is teveel van het goede. Wel een leuke optie om idd je cil op te hogen/deck aftedraaien/kop eventueel voorzien van een squishrand.(bla bla bekende shit) maar ff met de frees in de uitlaatpoort doet ook wonderen. Maar zelfs zonder aanpassing zou een snorzip makkelijk hard kunnen gaan. En deze cilinder aanpassing zijn dan ook ver overbodig om deze SNORzip 'harder/beter' te laten lopen. (waar we dus geen voorstanders van zijn)

De bottle/koppel-neck is het plaatje tussen je spruitstuk en je membraan. Daarmee komt hij echt amper vooruit. Check of die er nog tussen zit.

Een snorscooter mag van mij best 35/40 lopen, maar cilinder hoogtoeriger maken etc is dus niet echt van toepassing op deze snorscooter ;)

gr,

gr, wieger

wieger dit heb ik heel vaak op me oude werk gedaan bij een zip snor, altijd met perfekte rezultaten.
dus ga niet zeggen het kan neit vanwege de ruimtes overal te veel enzo. ik weet net zo goed als jou hoe ene verbrandings motor ze ideale squish enzo nodig heeft maar dit werkt perfekt!
 
Bedankt voor al het advies, maar ben inmiddels al wat verder met de scooter en heb ook al resultaat. Alle begrenzers waren er al uit op het buizje in de luchtfilter na, maar die hoeft er ook niet uit van mij part. De cilinder heb ik met 2 dikke uitlaatpakkingen (metaal) opgehoogt en heb het sproeiertje vervangen naar 64 ( Over de groote twijfel ik een beetje, er zat een 58 in). Toen ik de cilinder eraf haalde zag ik ook dat de uitlaatport aardig dicht zat, ik heb deze was schoner gemaakt, en vermoed dat dat de snelheid tegenhield. Hij loopt nu weer goed (40) alleen hij zuipt redelijk veel. Ook bij het opstarten blijft het gas wel is hangen. Ik zat ook te denken aan wat lichtere rolletjes voor trekkracht. Heeft iemand misschien nog advies ? B.V.D

Gr, Mike

PS: Weet iemand wat voor rolletjes er standaard in zitten en welke ik er het best in kan doen?
 
Last edited:
standaard zitten er hele zware gewichten in , kan wel iets van 13 gram zijn , lichter erin zetten heeft vaak geen nut omdat de hele combinatie gewoon niet meer toeren nodig is.

verder is een 64 sproeier erg groot als je nagaat dat een BROM versie met 56 sproeier std rijdt.

dat de scooter koud in een hoog toerental gaat lopen kan liggen an bijv. valse lucht , maar kan ook zijn dat er wat sproeiers/kanaaltjes in de carb verstopt zitten, ook de luchtstelschroef kan te ver open staan.
 
zet in een snorscooter maar gerust dik zware rollen. met lichtere rollen ga je er op achteruit.

'Ik zat ook te denken aan wat lichtere rolletjes voor trekkracht'

zet dit ff uit je hoofd aub
 
Back
Top