Zip 2019

Jelle01

Zip 180 heng heng
Heeft de piaggio zip nog begrenzing zoals vario ring of prop in de uitlaat. Of kan je alleen opvoeren met bijv. multivar en nieuwe cilinder.
 
Advertisement - register to remove this

De Zip iGet (2019/2020) heeft 1 totale begrenzer.. de ECU (wat al hierboven gezegd is door @eurokit).
Je hebt meerdere ECU's die 'onbegrensd' zijn. Geen enkele ECU op de markt is echt onbegrensd, wat heel erg op een ongrensde ECU lijkt is de Malossi ECU.

Hier wat linkjes van @joeyschaar waar je zeker kan kijken wat de resultaten zijn.
Malossi ECU:
Filmpje met resultaat:
Jammer genoeg heb ik alleen het filmpje van de Vespa Sprint gevonden, maar lijkt er heel erg op.



Als je meerdere dingen wilt weten moet je even op zijn kanaal kijken. Hij maakt veel filmpjes over de 3V oftewel de iGet.

EDIT:
Hier heb ik nog wat linkjes over hoe en wat, al dit is natuurlijk wel eigen risico. Brom en Snor is beide mogelijk, moet je het wel even filteren.

Ik adviseer je wel dat je dit bij een dealer moet laten doen.. wanneer er is fouts is en je ECU gaat kapot heb je daar garantie op bij hun.
 
Last edited:
Met de Multivar, inclu verse rollen en een nieuwe Malossi nokkenas is het geheel compleet!
Ook is dan je portemonnee gelijk een flink stukje dunner geworden...
Al met al zo'n 400 Euro lichter, maar dan loopt het wel leuk voor een 3 klepper, 45 km exemplaar.

Prijzen zijn exorbitant hoog wat natuurlijk belachelijk is!
Maar goed, dit moet ieder voor zich weten natuurlijk ;).
 
Last edited:
Met de Multivar, inclu verse rollen en een nieuwe Malossi nokkenas is het geheel compleet!
Ook is dan je portemonnee gelijk een flink stukje dunner geworden...
Al met al zo'n 400 Euro lichter, maar dan loopt het wel leuk voor een 3 klepper, 45 km exemplaar.

Prijzen zijn exorbitant hoog wat natuurlijk belachelijk is!
Maar goed, dit moet ieder voor zich weten natuurlijk ;).
Hoe hard loopt ie dan met die combo
 
Hoe hard loopt ie dan met die combo

Ongeveer 70/75 km/h, ik heb geen ervaring met andere cilinders op de Pia.
Maar je moet niet vergeten dat een goede (70cc) cilinder ook zo'n 220 euro kost.
Snelle nokkenas is ook al gauw 130 euro als ik me niet vergis...

Al met al toch best wel een flinke investering....
Als de vario en ook de ECU erbij komt is het echt :eek:...

Of het mogelijk is weet ik niet, maar als het aangeboden wordt op het www zal het best zo zijn.
Neemt niet weg, dat men het eerst even moet verifiëren ofdat het daadwerkelijk zo is!
 
@Jelle01

Is jouw ECU "open gegooid" dan?

Je kan toch niet veel halen bij het (proberen) mechanisch verhogen van de top snelheid als er een bepaalde snelheid in de software staat?


als bijvoorbeeld de top snelheid op 55 staat in de software kun je dan toch mechanisch wat behalen in de top?

Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik hoor het graag.
 
@Jelle01

Is jouw ECU "open gegooid" dan?
Je kan toch niet veel halen bij het (proberen) mechanisch verhogen van de top snelheid als er een bepaalde snelheid in de software staat?
als bijvoorbeeld de top snelheid op 55 staat in de software kun je dan toch mechanisch wat behalen in de top?
Kan het me bijna niet voorstellen. Maar ik hoor het graag.

Lees de beginpost nog eens en het relaas.
Filmpje van J.S ook van belang, waarom?

Hier betreft het echt een ECU i.c.m. een gasklephuis en injectoren et cetera.
ECU open gooien en/of de mappig aanpassen waar je zo naar op zoek bent is hier niet van toepassing.
Malossi unit klaar voor gebruik als men deze aansluit, enkel inleren is verreist.
Jij hebt een Sym met het ECS systeem en is niet aan te passen vanwege de CVK carburateur!

Hier wordt de volledige ECU uitgewisseld en vervangen, en zoals te zien is, is er een code nodig om de ECU in te leren wat vrij normaal is met een echte ECU. Met een ECS is het ''plug and play'' zonder het systeem volledig opnieuw te instaleren.
 
Lees de beginpost nog eens en het relaas.
Filmpje van J.S ook van belang, waarom?

Hier betreft het echt een ECU i.c.m. een gasklephuis en injectoren et cetera.
ECU open gooien en/of de mappig aanpassen waar je zo naar op zoek bent is hier niet van toepassing.
Malossi unit klaar voor gebruik als men deze aansluit, enkel inleren is verreist.
Jij hebt een Sym met het ECS systeem en is niet aan te passen vanwege de CVK carburateur!

Hier wordt de volledige ECU uitgewisseld en vervangen, en zoals te zien is, is er een code nodig om de ECU in te leren wat vrij normaal is met een echte ECU. Met een ECS is het ''plug and play'' zonder het systeem volledig opnieuw te instaleren.

Dan heb ik te snel verkeerd gelezen.

Maar wat betekend die CVK t.o.v van een andere carburateur.
Kan niet echt is vinden op Google
 
Last edited:
Ongeveer 70/75 km/h, ik heb geen ervaring met andere cilinders op de Pia.
Maar je moet niet vergeten dat een goede (70cc) cilinder ook zo'n 220 euro kost.
Snelle nokkenas is ook al gauw 130 euro als ik me niet vergis...

Al met al toch best wel een flinke investering....
Als de vario en ook de ECU erbij komt is het echt :eek:...

Of het mogelijk is weet ik niet, maar als het aangeboden wordt op het www zal het best zo zijn.
Neemt niet weg, dat men het eerst even moet verifiëren ofdat het daadwerkelijk zo is!
Ja dat is eigenlijk de perfecte snelheid voor brommer welke nokkenas heb je
 
Ongeveer 70/75 km/h, ik heb geen ervaring met andere cilinders op de Pia.
Maar je moet niet vergeten dat een goede (70cc) cilinder ook zo'n 220 euro kost.
Snelle nokkenas is ook al gauw 130 euro als ik me niet vergis...

Al met al toch best wel een flinke investering....
Als de vario en ook de ECU erbij komt is het echt :eek:...

Of het mogelijk is weet ik niet, maar als het aangeboden wordt op het www zal het best zo zijn.
Neemt niet weg, dat men het eerst even moet verifiëren ofdat het daadwerkelijk zo is!

Maar als je 70cc 200 kost, knal je toch gewoon een 80cc erop? Ga je als ie goed afgesteld is 80 a 85 kmu. Dan vind ik zo'n 70cc zonde..
 
Ja ik hoorde mensen van dat de voorvork het niet aan kan. En ik weet sws niet eens of het werkt met ecu enz.

Met de voorvork is onzin, tuurlijk gaat je scooter flink trillen als ie 70 a 80 gaat.
De 80cc is gewoon een fabrieksproduct en goedgekeurd.
Bij de 80cc moet je een Malossi ECU hebben, dat reageert het beste. Je moet ook gewoon het filmpje kijken van @joeyschaar of even informatie vragen aan @meijershaarlem.

@meijershaarlem is hierin wel gespecialiseerd.
 
Last edited:
Met de Multivar, inclu verse rollen en een nieuwe Malossi nokkenas is het geheel compleet!
Ook is dan je portemonnee gelijk een flink stukje dunner geworden...
Al met al zo'n 400 Euro lichter, maar dan loopt het wel leuk voor een 3 klepper, 45 km exemplaar.

Prijzen zijn exorbitant hoog wat natuurlijk belachelijk is!
Maar goed, dit moet ieder voor zich weten natuurlijk ;).
Is er een nokkenas voor een 3 Klepper??? Want ik zoek er 1 voor me euro 5 zip met 80cc
 
Back
Top