Zip 2019 (sp) grill led

Jelle01

Zip 180 heng heng
Ik heb grill led verlichting gekocht voor mijn sp kappen maar ik kan nergens vinden wat de juistr bedrading is. Heeft iemand ervaring ?
 
Advertisement - register to remove this

ik vermoed dat dit niet plug and play is, is nooit de bedoeling geweest om led in je grill te doen ,anders had piaggio dat al wel gedaan.
waarschijnlijk moet je stroom aftappen ergens.
 
ik vermoed dat dit niet plug and play is, is nooit de bedoeling geweest om led in je grill te doen ,anders had piaggio dat al wel gedaan.
waarschijnlijk moet je stroom aftappen ergens.
Ja dat is mijn vraag op welke kleur kabel van het contact moet de vedrading van de led
 
Maar dit is iets wat je zelf dient uit te zoeken....
M.a.w. doe ik dit op de geschakelde plus, dus via de accu & het contactslot.
Of via de spanning vanaf de stator/spanningsregelaar zodra de motor in werking is!
In beide gevallen is een externe schakelaar mogelijk!

Multimeter erbij pakken en beginnen met meten op de bedrading van het contactslot is een goed begin!
Kun je gelijk bekijken wat voor type aansluitingen e.d. je gaat gebruiken.

Ons voor het spreekwoordelijke wagentje spannen is not cool!
Even google gebruiken voor de juiste kleurcodering van bedrading voor jou type zip!
Of de resource gebruiken!
 
Last edited:
Maar dit is iets wat je zelf dient uit te zoeken....
M.a.w. doe ik dit op de geschakelde plus, dus via de accu & het contactslot.
Of via de spanning vanaf de stator/spanningsregelaar zodra de motor in werking is!
In beide gevallen is een externe schakelaar mogelijk!

Multimeter erbij pakken en beginnen met meten op de bedrading van het contactslot is een goed begin!
Kun je gelijk bekijken wat voor type aansluitingen e.d. je gaat gebruiken.

Ons voor het spreekwoordelijke wagentje spannen is not cool!
Even google gebruiken voor de juiste kleurcodering van bedrading voor jou type zip!
Of de resource gebruiken!
Thanks voor je reactie moet nog beetje research doen naar electra kan wel sleutelen alleen electra gaat nooit heel lekker :/
 
Jelle,

de mindraad van de led-set op de zwarte draad bij je contactslot.
De plus-draad van de led-set op de witte draad bij je contactslot.

De led-verlichting zal dan altijd branden als de scooter op contact staat en als de motor loopt.

Wil je de led-verlichting ook kunnen uit zetten, schakelaartje opnemen in de plus-draad van de led-set.
 
Jelle,

de mindraad van de led-set op de zwarte draad bij je contactslot.
De plus-draad van de led-set op de witte draad bij je contactslot.

De led-verlichting zal dan altijd branden als de scooter op contact staat en als de motor loopt.

Wil je de led-verlichting ook kunnen uit zetten, schakelaartje opnemen in de plus-draad van de led-set.
Je hebt me echt enorm geholpen thanks.
 
Als iemand er tegen aanloopt rode draad van grill naar oranje draad van contact. En dan zwart is massa dat kan op zwarte van contact of op het frame
 
Blijkbaar gebruikt Piaggio dan voor de 2019 versie andere kleuren draden, want de geschakelde plus spanning bij het contactslot is op mijn schema toch echt wit.

Indien iemand het schema heeft van de 2019 versie, ik houd me aanbevolen.
 
Blijkbaar gebruikt Piaggio dan voor de 2019 versie andere kleuren draden, want de geschakelde plus spanning bij het contactslot is op mijn schema toch echt wit.

Indien iemand het schema heeft van de 2019 versie, ik houd me aanbevolen.
Ja daarom kon ik er weinig over vinden met die nieuwe iget is de kabelboom helemaal anders.
 
De klanten service van zandri zei dat de rode draad van grill op oranje moest en zwart op zwart rood. Maar als ik dat doe gebeurt er niks. Maar als ik ze omwissel en rood op zwart rood doe en zwart op oranje gaat de ledjes aan wanneer mijn scooter op contact uit staat. En als ik dan me contact aan zet gaan de ledjes uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ik snap er niks meer van :(
 

Attachments

  • 20200528_202732.jpg
    20200528_202732.jpg
    146.5 KB · Views: 26
  • 20200528_202727.jpg
    20200528_202727.jpg
    174 KB · Views: 19
  • 20200528_202722.jpg
    20200528_202722.jpg
    174.3 KB · Views: 17
  • 20200528_202423.jpg
    20200528_202423.jpg
    150.6 KB · Views: 14
  • 20200528_202337.jpg
    20200528_202337.jpg
    157.1 KB · Views: 13
  • 20200528_202405.jpg
    20200528_202405.jpg
    153.1 KB · Views: 16
De klanten service van zandri zei dat de rode draad van grill op oranje moest en zwart op zwart rood. Maar als ik dat doe gebeurt er niks. Maar als ik ze omwissel en rood op zwart rood doe en zwart op oranje gaat de ledjes aan wanneer mijn scooter op contact uit staat. En als ik dan me contact aan zet gaan de ledjes uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen ik snap er niks meer van :(
Hoi, is het gelukt? en op welke draden heb je m aangesloten?
 
Back
Top