Zip 2015 50CC stationair plotseling te hoog en geen vermogen (28k km) (OPGELOST)

MartijnZip

New Member
Mijn ZIP is helemaal standaard op geel kenteken en heeft altijd prima gefunctioneerd.

Sinds eergisteren, als ik hem start, dan loopt hij gelijk veel te hoog stationair. De gaskabel zit niet te strak oid. Wat mij wel opvalt is dat na het starten er elke keer een heel klein dipje in het toerental is van 0,1 seconde oid. Als ik dan gas geef maakt hij wel meer toeren maar het lijkt erop dat hij geknepen wordt. Als ik rij gaat hij niet harder dan 30 en heeft hij minder kracht/inhouden. Soms ploft de uitlaat als ik meer gas geef.

Toen ik op zoek ging naar de oorzaak bleek dat de bougie een beetje los zat dus die heb ik dan gelijk vastgezet, maar gaf geen verschil. Ook de kabel van de bougie zit goed vast, ook in de haakse bocht.
Ik heb ook de kleppen gesteld 0,1 en 0,15 maar ook dit gaf geen verbetering. Bij het draaien aan de nokas merkte ik duidelijk compressie.
Ik heb ook alle connectoren eraf gehaald en er weer op gedaan, maar er zat geen oxidatie oid in.
Heb de rubberen bocht en pakking van de carburateur naar het inlaatspruitstuk vervangen omdat daar scheuren in zaten, maar dat gaf ook geen verschil (Wellicht valse lucht dacht ik).
Heb alle peut afgetapt en vervangen (je weet nooit), maar ook dat gaf geen verschil.

Wat zou het kunnen zijn. Vóór eergisteren werkte mijn zip prima. Is het de CDI/Bobine?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me meer een kwestie van valse lucht , heb je al eens met remmenreiniger , rond carb en spruitstuk gespoten ? En luchtfilter , en slang naar carb ook goed ?
 
Bedankt voor je reactie.

Ja ik heb inderdaad gisteren ook met remmenreiniger gespoten rond om de carb om te kijken of er iets gebeurde, maar niets.

Heb ook het luchtfilterhuis losgehaald en gekeken of het filter verzadigd was met water, maar dat is ook niet het geval. Die slang zit stevig op zijn plaats op de carb....
 
Kijk eens onder je spruitstuk naar je isolatie plaat, daar zitten twee o-ringen onder spruitstuk en onder isolatie plaat.
kan zijn dat hij daar valse lucht trekt.
 
Back
Top