This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Zip 2010 C25 valt uit bij gas geven

Liam05

Member
Hoi allemaal,

Ik heb laatst een zip 4t gehaald uit 2010, gekocht bij een eerlijk bedrijf die hem net voor verkoop al een grote onderhoudsbeurt had gegeven. Scooter rijdt dus helemaal prima en heb er al meer dan 100km mee gereden nu. Het enige probleem wat ik heb is elke keer als ik hem na een dag/nacht (12 uur) of langer niet gebruik, dat ik hem dan erg moeizaam gestart krijg.

Ik druk gewoon op de e-start en hij loopt gewoon meteen of na een paar seconden proberen. Hij loopt dan echt super laag stationair en bij ook maar een beetje gas geven valt hij al meteen uit. Als ik hem start en even met rust laat voor een paar minuten, dan kan ik wel prima gas geven en gewoon meteen doortrekken naar 45km/uur. Ik heb zelf geen idee waar dit mee te maken kan hebben want eenmaal een warm blok is de scooter perfect

Zou het probleem alleen een koud blok kunnen zijn of zijn er nog andere dingen die ik kan checken? Scooter heeft wel een aantal maanden stilgestaan voordat ik hem kocht is aangegeven door meneer verkoper.

Elke tip is welkom en alvast bedankt
 
Hoger stationair laten lopen geen optie?
waarschijnlijk zijn de kleppen in die onderhoudsbeurt al gesteld, maar je carbarateur is wss nog niet schoongemaakt.
Misschien die reinigen en laten afstelllen, iniedergeval hoger stationair, maar ook misschien de hoofdsproeier aanpassen
 
Hogere sproeier dan misschien? Ik weet niet welke er standaard in zit. En volgens mij loopt hij al best hoog stationair, als ik stilsta bij een stoplicht maakt hij best veel lawaai en hij gaat bijna uit zichzelf naar voren als ik erop zit zonder de rem ingedrukt…
 
Oh laat maar ik dacht dat je zei dat ie laag stationair liep. Nee als hij inderdaad bijna vooruit gaat uit zichzelf zou ik hem al helemaal niet hoger laten lopen,
Ik zou de carbarateur schoonmaken nog wel proberen aangezien dat niet heel veel tijd kost. Vaak laat een vieze stationair schroef de scooter stationair ook wat gekker lopen.
Weet je trouwens zeker dat de kleppen gesteld zijn in die grote onderhoudsbeurt.
Post automatically merged:

Eventueel zou je nog even naar je bougie kunnen kijken om te kijken of je sproeiermaat juist is. Als hij te wit is moet je omhoog in sproeiermaat. En te zwart omlaag.
 
Ja de kleppen zijn zeker gesteld. Ja het enige probleem is gewoon na korte stilstand dat hij dan uitvalt bij gasgeven en dat ik eventjes moet wachten totdat het blok warm is gelopen en daarna is alles goed. Ik zal de carb morgen schoonmaken, maar heeft het echt allemaal te maken met het stationair stellen en de carburateur? Bedankt voor je antwoord trouwens
 
Ik denk het wel, al zou het ook nog de choke kunnen zijn, die speelt een grote rol bij een koude scooter, en als die niet meer goed is kan dat het ook veroorzaken
 
Waarom ga je met die "prima lopende scooter" niet terug naar dat "eerlijke bedrijf" die de scooter nog zogenaamd een beurtje hebben gegeven voor je hem kocht?