Zip 2003 2t 50cc loopt koud beter en heeft meer vermogen

noahisk

New Member
Hallo ik heb onlangs (2 weken geleden) een zip 2t 50cc gekocht. Er werd verteld dat die 70 gps ging maar dat was nogal onduidelijk. Ik merkte al snel dat die maar 62 Max liep op een lang stuk. Behalve als die koud was en ik ging optrekken trok die een stuk sneller op en was de top zelfs 68. Hij is dus gewoon sneller koud en heeft veel meer vermogen. Setup als volgt.
(Alles niet opgenoemd is std)
Polini grijze trekveren
Dellorto 17,5
Sproeier 68
Std vario met Malossi 6,1 rollen
Luchtfilter ontgrensd
Sito plus ontgrensd
Varioring er uit
Met mijn monteur hebben we sproeier 60-70 allemaal geprobeerd. Voor dat de luchtfilter ontgrensd was zat sproeier 60 er in. Dat is raar want op die carb is 65 std. nu zonder die begrenzing kleurt de bougie bij 68 het mooist. Nog steeds hebben we geen flauw idee wat de oorzaak kan zijn. Als iemand een idee heeft laat een reactie achter ik waardeer het enorm.
 
Advertisement - register to remove this

Dan zou ik 1,2,3 denken aan valse lucht , maar dan erg minimaal. Dat de koude motor dan niks ervan merkt. En zodra die warm wordt dat hij wel valse lucht trekt.

Luchtfilter ontgrenzen lijkt mij ook totaal niet nodig kijkend naar jouw setup. Reed die hiervoor gewoon normaal? Hiermee bedoel ik dat hij zelfde top heeft als warme en koude motor.
 
voor die luchtfilter ontgrenzing reed die koud 65 max en warm 58 max. daarna koud 68 max en warm 62 max dus heeft me een beetje winst gegeven. Als je je hand tegen uitlaad houd valt die wel gewoon uit dus ja geen idee of het valse lucht is ik zal nog even goed kijken bedankt.
 
Als die uitvalt wanneer je je hand voor de uitlaat legt is goed. Dat betekend dat er geen sprake is van een lek in je UITLAAT / Pakking.

Probeer eens te kijken naar je spruitstuk of daar een klein lekje is , om te testen even lichtjes remreiniger / deo / haarlak rondom de spruitstuk te spuiten. Als hij anders gaat reageren (als vb dat hij hoger in de toeren gaat).
 
voor die luchtfilter ontgrenzing reed die koud 65 max en warm 58 max. daarna koud 68 max en warm 62 max dus heeft me een beetje winst gegeven. Als je je hand tegen uitlaad houd valt die wel gewoon uit dus ja geen idee of het valse lucht is ik zal nog even goed kijken bedankt.
valse lucht zit in het inlaat traject, tussen carb en cilinder. (of làngs een gasklepas bijvoorbeeld)
 
Back
Top