This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

zip 2000 tank in type 3

Roan12345

Member
Goeiendag,

ik heb toch besloten een 172 malossi cilinder onder mijn type 3 te monteren.

Nu wil ik dan ook een grotere tank, Ik las ergens op het forum dat het kan maar je moet je buddy op offeren. Dat is geen probleem. Maar ik neem dat ze bedoelen dat het standaard montage past en ik alleen me buddy hoef te bewerken? voor de rest passen de kappen etc wel?

bedankt

Heb je enig idee hoeveel inhoud je huidige tank is ?? is niet echt klein .
Als je die te klein vind , is mischien een rubber brandstofzak een optie , die je in de helmbak kan laten zakken , of een platte tank onder je frame / voetenplankbouwen

Heb geen ervaring met een 2000 tank in type3 maar heb wel eens gezien dat ze van de olietank een extra benzinetank maken, misschien is dat nog een idee? Dan hoef je je buddy ook niet op te offeren.

Een tank van een type3 is kleiner dan die van een zip2000. Dus je zou een zip2000 tank kunnen monteren en die past zo zonder enige aanpassingen op een type3 frame en kappen. Olietankje aanpassen klinkt inderdaad leuk maar past nog geen liter in dus schiet ook niet op. Wen maar gewoon aan vaak tanken want eem 172 lust opzich best een slokje vloeibare dinosauris