Zip 2000 Snor 4 takt 4takt // 2010 // Koplamp brand/werkt niet meer..

PlaYa4YUE

H.T.G Member #14
Beste Boarders,

Sinds kort ben ik weer een eigenaar geworden van een scootertje, een zip 2000 SNOR uit 2010. 4takt!!

Echter heb ik nu een probleem, de voor / koplamp brand niet meer, verlichting van het dashboard brand wel, remlicht /knipperlicht werken ook.

via google ben ik op verschillende fora geweest waarin dergelijke problemen behandeld worden. Daar in werd aangegeven dat de bekabeling gecontroleerd moet worden.

Ik heb alle stekkers onder de stuurkap gecheckt, ook bij cdi/ relais heb ik alles aangedrukt.

Heeft de zip ook ergens nog zekeringen zitten? die heb ik namelijk niet kunnen vinden. (was gisteren te lui om in de avond nog alle kappen te verwijderen)

Waar kan dit probleem aan liggen? Bolletje is nog goed (getest direct op accu 12v)

iemand tips? kabelboom / licht schakelaar / lamp fitting? / licht spoel?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het zou kunnen dat er oxidatie op de raakvlakken zit in het fittinkje, die kun je eens opschuren en wellicht dat het dan wel weer werkt.
 
fitting zou kunnen zelf zag ik er niets vreemds aan.. kan ik de fittingen reinigen met iets?

weet iemand of de zip snor 4takt ook zekeringen heeft? zou het daaraan kunnen liggen?
 
Gewoon met een schroevendraaier de oxidatie eraf krabben voldoet wel, maar het mooiste is als je het met een schuurpapiertje eraf schuurt.

Zekering zit geloof ik bij de accu. Dit zit onder het zadel onder een kapje met 2 schroefjes. Maar daar kan het vrijwel niet aan liggen, omdat de rest van je elektronica dan ook niet zou moeten werken.
 
ik vind het raar... alles brand ook het dimlicht groene/blauwe lampje op dashboard ook... alleen geen licht..uit het bolletje..


zelf denk ik dat de schakelaar stuks is kan dat? of in ergste geval kabelbreuk...

vanmiddag maar een schakelaar van de runner monteren..
 
De schakelaar zelf kapot zou ook kunnen, maar dat is alleen de schakeling tussen groot en dimlicht. Het licht zou altijd moeten branden. Kabelbreuk zou ook kunnen, maar controleer eerst maar eens op oxidatie, dat komt vaker voor.

Als je kabelbreuk trouwens nog niet hebt gecontroleerd, heb je de kabels ook niet gecontroleerd, wat je in je beginpost wel noemt.
 
Ik heb enkel optisch op kabel breuk gecontroleerd. Dus wanneer een kabel-kern stuk gaat is dit alleen doormiddel van meten te zien. Ik heb een nieuw bolletje er in gedaan en alles deed het weer... Taiwan vs germany
 
Ik wouw zeggen, lijkt mij dat je dat als eerste probeerd, dat je dat hebt gedaan, maar hebt geconcludeerd dat het lampje niet kapot was, en dus daarom dat in je startpost hebt neergezet.

# Note to self:

Nooit meer van dingen uit gaan.
 
1 in de avond kan je nergens lampen kopen dus ik moest wat. En als die het op een losse accu 12 volt wel doet. dan zou je zeggen dat het lampje nog goed is. Beetje voorbarige conclusies heren;) maar anyway thanks for reply !
 
Last edited:
Back
Top