Zip 2000 70cc

rmnboss

Well-Known Member
Bij deze heb ik me zip succesvol omgebouwd naar een Watergekoeld blokje , Waterpomp , Malossi radiateur ( zijn groter als normaal ) alleen nu is het probleem me cilinder blijft erg koel na een stuk goed gas gegeven te hebben is hij maar lichtelijk warmpjes ik voel zelfs bijna geen warmte, radiateur wordt ook maar lichtjes warm..

Het idee om de zip radiateur te plaatsen kan niet omdat de aansluitingen voor het reservoir niet aanwezig zijn , vandaar de malossi radiateur deze heeft geen “reservoir”


Iemand enige ideeen hoe ik dit kan managen?..



Setup;

- 4.7 gram rollen ( DMP VARIO )
- 70CC MHR
- Medium stage 6 drukveer
- Stage 6 pro uitlaat
- HPI Binnenrotor
- Motoforce waterpomp
- 17.5mm Dellorto
- Doppler endurance racing krukas



De zip is omgebouwd naar waterkoeling omdat A-C de zip te weinig koeling kreeg en hierdoor 2 cilinders ver.... heb vanwege de hpi dit is dus ook weer geen oplossing...
 
Advertisement - register to remove this

Misschien zit er nog lucht in het systeem en werkt daardoor de koeling niet goed.

In een LC mag geen lucht blijven hangen anders werkt het systeem niet goed.. Daarom zit er normaal een reservoir in zo`n standaard scooter..
Dat werkt ook als een soort van buffer vat waar de luchtbellen in kunnen ontsnappen uit het koel systeem.


Pomp en thermostaat kunnen het niet zijn.. Als deze dicht zouden zitten dan zou de cilinder het wel heel warm gaan krijgen.
 
Pomp werkt ook heb geen thermostaat , omdat ik een elektrische pomp heb..


KVS is ook goed ontlucht lijkt mij dat deze juist warm zou moeten worden wanneer dit niet is ..
 
Ik heb het trouwens over cillinder en radiateur radiateur wordt net zo warm als cillinder en cillinder voelt best koel aan , ben gewend dat ie aardig warm worden maar voelt meer koud aan dan warm na stuk rijden
 
Ga vanavond testen als ik de radiateur wat blokkeer met stuk karton , cillinder blijft echt te koel , denk 35 graden en dan heb je het wel gehad als ie niet kouder is, Uiteraard weet ik dat de temperaturen van A-C anders zijn als Lc.

Eerst juist problemen met A-C omdat hij iedere keer warmliep en nu blijft hij te koud
 
Back
Top