Zip 2000 4t vonkt niet meer

Patrick schrors

Well-Known Member
Hallo ik heb een vraag mijn zoon heeft een ongeluk gehad met zijn zip 2000 4t nu was door de klap de achterkant van het contactslot afgebroken en heeft een vriend de cdi losgetrokken met lopende motor kan het zijn dat daardoor de ontsteking doorgebrand is ? Aan de cdi zelf ligt het niet die hebben we al getest met een andere .Bougie is ook goed heb 3 verschilende getest contact slot werkt ook gewoon net als de rest van electra . heb zelf de neiging naar de ontsteking of pick up wie heeft hier ervaring mee
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb de kabelboom vervangen en de ontsteking maar nog steeds geen vonk bij de ontsteking meet ik 4 volt en uit de bobine ook 4 volt op het contactslot en de spanningsregelaar meet ik op beide 12 volt heb het frame kaalgeschuurd waar de massa zit weet iemand nog iets anders miss waarom ik geen vonk krijg?
 
Patrick Schrors said:
ik heb de kabelboom vervangen en de ontsteking maar nog steeds geen vonk bij de ontsteking meet ik 4 volt en uit de bobine ook 4 volt op het contactslot en de spanningsregelaar meet ik op beide 12 volt heb het frame kaalgeschuurd waar de massa zit weet iemand nog iets anders miss waarom ik geen vonk krijg?[/quote

Wat bedoel je met "bij de ontsteking meet ik 4 Volt" ?

Op welke kleur draad meet je daar?

Voor een pickupspoel is dit voldoende echter voor de spanning die de condensator in de cdi zou moeten opladen vind ik dit erg weinig,

Hetzelfde geldt voor de spanning die de bobine binnen gaat, deze zou in principe de spanning moeten zijn van de opgeladen condensator in je cdi.

Ik weet niet wat de exacte waarde moet zijn misschien eens zoeken naar een repair manual, hier staan deze gegevens wel in.
 
Back
Top