Zip 2000 4t start slecht

Beast022

New Member
Mijn zip 2000 4t uit 2008 met nu 29xxxkm op de teller start de laatste heel erg slecht. Na 5 a 10 de elektrische start proberen en telkens wat gas geven en loslaten wil ie uiteindelijk wel aanspringen en zodra de motor warm is start ie in 1 keer elektrisch. De elektrische choke is nog goed volgens de scooter zaak en cabarateur is helemaal schoongemaakt. Zit ook gewoon nog genoeg benzine in de tank.


Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Hij is dus bij een scooterzaak geweest, wat zeggen zij hierover?

Is er ook compressie gemeten?

Carburateur schoon gemaakt?

Is er de laatste tijd iets vervangen/gerepareerd aan de scooter?
 
Hij is dus bij een scooterzaak geweest, wat zeggen zij hierover?

Is er ook compressie gemeten?

Carburateur schoon gemaakt?

Is er de laatste tijd iets vervangen/gerepareerd aan de scooter?

Ja maar heb toen alleen me choke mee genomen omdat me scooter dus zo slecht start. Er is dus geen compressie gemeten. Cabarateur is helemaal schoon gemaakt dus daar ligt het ook ni aan.

Voor de rest zei de monteur bij de scooter zaak dat ik nog me kleppen kon stellen als deze niet goed staan en kijken of er geen scheuren zaten in me inlaat spruitstuk. In die spruit stuk zitten wel allemaal kleine scheurtjes maar niet echte grote scheuren.

En het rare vind ik zelf dat de scooter met een warme motor wel in 1 keer elektrisch start maar zodra de motor koud is lijkt er net of ie te weinig benzine krijgt. Na 5 a 10 minuten elektrisch proberen te starten en telkens wat gas geven en weer loslaten en weer gas geven enz start ie uiteindelijk wel.
 
Dan zou ik beginnen met het vervangen van het spruitstuk en het stellen/controleren van de kleppen.
Van dit laatste staan massa's instructiefilmpjes op de heilige Youtube.
 
Dan zou ik beginnen met het vervangen van het spruitstuk en het stellen/controleren van de kleppen.
Van dit laatste staan massa's instructiefilmpjes op de heilige Youtube.

Ja kleppen stellen geprobeerd maar op de een of andere manier kreeg ik het kapje van de ontsteking er niet af maar alle schroeven waren wel los.

En hoe zou het dan komen door me spruitstuk dat ie met warme motor wel normaal start? Lijkt mij zelf dat als het aan de spruitstuk ligt dat ie ook moeilijk start met een warme motor toch?
 
Als in je spruitstuk kleine scheurtjes zitten trekt hij hier valse lucht.
Dit betekent dat het brandstofmengsel in verhouding armer wordt.
Om te starten met een koud blokje moet je juist een rijk mengsel hebben.
Als het motorblokje eenmaal op temperatuur is, hoeft dit niet meer.
 
Als in je spruitstuk kleine scheurtjes zitten trekt hij hier valse lucht.
Dit betekent dat het brandstofmengsel in verhouding armer wordt.
Om te starten met een koud blokje moet je juist een rijk mengsel hebben.
Als het motorblokje eenmaal op temperatuur is, hoeft dit niet meer.


Okee bedankt, dan zal ik morgen even een nieuwe halen als de scooterzaak deze op voorraad heeft.
 
Back
Top