Gevraagd zip 2000 2takt start niet

r70

New Member
ik heb een zip 2000 staan met een malossi sport 70cc, een nieuwe doppler krukas, nieuwe vl13 membraam en een nieuwe polini cp 21mm. mijn blok is gestraald en alles dus alles is vers en schoon. de zip starte gister en wilde een test rondje maken ivm afstellen. toen ik mijn rem wat strakker draaide starte hij niet meer. ik heb alles gecheckt zoals vonk benzine compressie en alles doet het. heeft iemand een idee?
alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Je rem heeft er in ieder geval niets mee te maken, dat kan ik je alvast vertellen.

@Tycho Zeeman Hoe controleer je de timing precies?

Je kan eigenlijk gewoon niet alles gecontroleerd hebben, dat is simpelweg onmogelijk. Als je brandstof, compressie, en vonk hebt, moet hij gewoon lopen. Of tenminste iets doen.
 
Last edited:
Je rem heeft er in ieder geval niets mee te maken, dat kan ik je alvast vertellen.

@Tycho Zeeman Hoe controleer je de timing precies?

Je kan eigenlijk gewoon niet alles gecontroleerd hebben, dat is simpelweg onmogelijk. Als je brandstof, compressie, en vonk hebt, moet hij gewoon lopen. Of tenminste iets doen.
Mijn fout had even gemist dat het een 2t was en ik bedoelde de timing maar dat is niet relevant hier

Maar je heb gelijk het is simpel weg onmogelijk, zou misschien ergens valse lucht trekken.
 
De timing kan ook bij 2-takt een issue zijn als alles daadwerkelijk in orde is wat @r70 beweert.
@r70, zit je vliegwiel wel goed gemonteerd met spie zodat deze niet verdraaid kan zitten?
Heb je misschien een andere cdi ter beschikking die je even zou kunnen proberen?
Wat heb je precies gedaan bij het stelllen van de rem, brommer misschien erg scheef gehouden?

ik heb alles gecheckt zoals vonk benzine compressie en alles doet het.
Goeie vonk of zwakke?
Hoeveel compressie had je?
Wat, waar en hoe heb je precies de brandstofvoorziening gecontroleerd?
 
Back
Top